Gå til innhold

Ser etter eit nytt spel å kose meg med...


Anbefalte innlegg

Ok .. mens eg venter på Starfield .. så leiter eg etter nokke anna å holde på med, og håpte på nokken inputs frå dokke :)

Eg e på jakt etter eit survival/exploration spel.

Eg speler masse No Mans Sky.. men ting er kanskje litt for enkelt no, eg speler på aller hardest permadeath..

4k timer i Ark .. eg føler meg ferdig der...
2k i Rust....
1k Conan
3k Space Engineers
..ein ser kanskje trenden :D

Ting eg ser etter er ein story dreven survival, med exploration i bakgrunnen, ala No Mans Sky.. Bygging av base, innhenting av ressurser, mat, jakt .. men har ein story som eg kan følge, MENS eg kan gjere eindel spalunking rundtom i værden(e).

Space, på ein planet ( jorden eller ein oppdikta verden ), under vatn .. midt imellom ... alle tre... 
 

For å fjerne eindel av ideer .. er eg ferdig med desse:
No Mans Sky, Ark, Conan, Space Engineers, Banished, Subnautica, Rust, New World, Skyrim, Satisfactory ( og sikkert mange andre )

Ein anna ting er: Eg spelar ikkje "top-down" spel som Diablo ( utenom Banished ), eller tur basert som Baldur's Gate 3. Liker mest First person spel.

Har dokke nokke gode forslag?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fallout 4 - spill på hard eller survival mode.

Farthest Frontier - som Banished, men litt lettere.

Days Gone - Red Dead Redemption, bare med motorsykler og zombier i stedet for hester og cowboyer.

The Forest - kanskje det mest populære og best likte survival-spillet de siste årene med 96% tomler opp (av 415K anmeldelser på Steam)

 

Lenke til kommentar

Fallout 4 har eg spelt igjennom med eindel av dei vansklige "survival" mods .. kanon morro

Farthest Frontier .. ikkje hørt om .. er vàr for "top-down", då Banished er faktisk det einaste eg greidde å spele slik.

Days Gone .. Den kan kanskje være nokke ... har sett Fooster spelt den eindel :D

Spelte gjennom The Forest 1 ( eller .. den første ) ... den var grei nok, med de bugsa som var der ... den andre virket ... litt .. meh for meg.. men .. skal ha den i tankene...

Takker så langt <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Olsenhower said:

7 Days To Die - survival, kan grave overalt, samle råmaterialer, bygge kule baser og masse våpen/utstyr, og velger selv om en vil være på pve eller pvp-server. Mangler story, riktignok.

Har kun 10 timer i det ... blei veldig for lei lol ( eg e ein pve spelar ) .. spelte single player Bygginga var veldig lik minecraft..

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gargantua said:

Fallout 4 - spill på hard eller survival mode.

Farthest Frontier - som Banished, men litt lettere.

Days Gone - Red Dead Redemption, bare med motorsykler og zombier i stedet for hester og cowboyer.

The Forest - kanskje det mest populære og best likte survival-spillet de siste årene med 96% tomler opp (av 415K anmeldelser på Steam)

 

Ok .. damn .. Kona HAR Farthest Frontier lol .. ho sei at eg ikkje kjem til å like det hahahaha

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd "This war of mine"? Du skal overleve som sivil i en krigssone.
Spillet er basert på krigen i Bosnia.


Det er survival, men det er third-person og delvis 2d/plattform. Men veldig gøy, og dypere enn man skulle tro.
Basebygging, survival, exploration og combat.

 

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Drogin said:

Har du prøvd "This war of mine"? Du skal overleve som sivil i en krigssone.
Spillet er basert på krigen i Bosnia.


Det er survival, men det er third-person og delvis 2d/plattform. Men veldig gøy, og dypere enn man skulle tro.
Basebygging, survival, exploration og combat.

Såg videoen .. fekk ein følelse av spel eg spelte på xbox 360'en i den tia den var aktuell. Desverre er ikkje 2D spel nokke for meg.. eg er meir first person spelar, men kan spele 3rd person over skulderen ... 

Lenke til kommentar

Jeg spurte ChatGPT "Recommend games in the vein of No Mans Sky, Ark, Conan, Space Engineers, Banished, Subnautica, Rust, New World, Skyrim, Satisfactory", og den svarte:

Certainly! Based on the games you've mentioned, it seems you enjoy a variety of open-world, survival, sandbox, and exploration-focused games. Here are some recommendations for games that fall within the same vein as the titles you've mentioned:

1. **The Forest**: A survival horror game with crafting and building elements. You're stranded on an island populated by mutants, and you must gather resources, build shelters, and explore to survive.

2. **Terraria**: A 2D sandbox game with exploration, building, and combat. It features a wide variety of items, monsters, and biomes to explore and conquer.

3. **Starbound**: An exploration-focused sandbox game set in space. You'll travel to different planets, gather resources, build structures, and uncover the game's lore.

4. **Empyrion - Galactic Survival**: A space-themed sandbox game where you can build ships and structures, explore planets, mine resources, and engage in combat.

5. **Don't Starve**: A survival game with a unique art style. You'll need to manage your hunger, sanity, and health while gathering resources and surviving in a strange and challenging world.

6. **Subsistence**: A base-building survival game that focuses on gathering resources, crafting, and defending yourself against aggressive wildlife and other players.

7. **RimWorld**: A colony management game where you oversee a group of colonists stranded on an alien planet. You'll need to build structures, manage resources, and deal with various challenges.

8. **The Long Dark**: A survival game set in a harsh winter wilderness. You'll need to manage your resources, hunt for food, and stay warm while exploring a visually stunning environment.

9. **Green Hell**: A survival game set in the Amazon rainforest, where you'll need to navigate dense vegetation, gather resources, and maintain your mental and physical well-being.

10. **Outward**: An open-world RPG with survival elements. It focuses on exploration, challenging combat, and decision-making as you navigate a harsh fantasy world.

11. **Noita**: A roguelike action game with pixel-based physics, where you explore procedurally generated levels, experiment with spells, and overcome challenging enemies.

12. **Ancestors: The Humankind Odyssey**: An exploration game that takes you through the stages of human evolution. You'll need to adapt, learn, and survive in a prehistoric world.

Remember that game preferences can be subjective, so I recommend looking up gameplay videos, reviews, and community discussions to see which games align best with your interests.

Kanskje det kan være til hjelp?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Open world/I samme "gate" som Skyrim:

TES: Oblivion - En del eldre enn Skyrim og med mye dårtligere grafikk, men jeg syntes oppdragene og det å spille Oblivion kanskje var bedre enn å spille Skyrim.

Nehrim - Spill basert på TES: Oblivion, men med en god del bedre grafikk, men også potensiellt MYE bugs og crash på moderne HW. Minst like bra som TES: Oblivion, flere sier det er bedre.

Enderal Forgotten Stories - Som Nehrim er basert på Oblivion, er Enderal basert på Skyrim.

The Witcher 3 - Et VANVITTIG bra spill med en sinnsykt bra historie, mytologi, verden og så videre!

Survivor-spill:

Bioshock I og Bioshock II - Utrolig bra historier med utrolig spesiell og original verden.

Dead Space I og Dead Space II - Grøsserspill med veldig bra setting, historie, karakterer og skummel atmosfære og monstre.

Usikker på hva jeg skal sammenligne med, men Dishonored I og Dishonored II syntes jeg var henholdsvis veldig bra og ekstremt bra! Dishonored III var OK, men ikke like bra som det første, og langt i fra like bra som det andre.

Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

Enig. Jeg tar det nesten for gitt at TS har spilt det, men hvis ikke: Witcher 3 er pensum for enhver gamer.

Har nok det ja hehe

@Gjest MKIISpelt gjennom TES:skyrim, Oblivion, Morrowind, Bioshock I, II, (pluss remastered av dei begge ), Infinite, Dead Space II ..
Likte Dishonored II betre enn I..

@GargantuaAv den lista, så har eg 600 timer i Empyrion .. mestparten av resten av lista er desverre ikkje min speltype ( men eg kjenner ikkje til Subsistence ) .. Ancestor virka veldig "the same all over" heile tia.. Såg Fooster spelte igjennom det

Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

Hva med Valheim? Nesten rart ingen har nevnt det ennå. Personlig kom jeg ikke inn i det ordentlig, men har en kollega som er helfrelst på det.

Eg og kona har spelt da ein del. Satte opp ein server på min dedikerte server .. men gjekk egentlig lei etter ikkje altfor lenge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Shaddiz said:

Har nok det ja hehe

@Gjest MKIISpelt gjennom TES:skyrim, Oblivion, Morrowind, Bioshock I, II, (pluss remastered av dei begge ), Infinite, Dead Space II ..
Likte Dishonored II betre enn I..

@GargantuaAv den lista, så har eg 600 timer i Empyrion .. mestparten av resten av lista er desverre ikkje min speltype ( men eg kjenner ikkje til Subsistence ) .. Ancestor virka veldig "the same all over" heile tia.. Såg Fooster spelte igjennom det

Da gjenstår Bioshock I, som jeg likte bedre enn oppfølgeren, Nehrim og Enderal og eventuellt Dishonored III som også var OK selv om det ikke var like bra som det første, og langt i fra like bra som det andre.

Fraråder å spille Dead Space III.

Kan forsåvidt også anbefale The Witcher I, selv om det er utdatert gir det noe forhistorie for oppfølgerene og var helt greit å spille synes jeg. The Witcher II syntes jeg var uforbeholdent bra, og at det grafikkmessig og ellers har holdt seg bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...