Gå til innhold

The frame 65" (2023)


Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet hvor høyt TVen kommer opp på veggen i forhold til hvor høyt opphenget henges på veggen?

Hvis jeg f.eks monterer opphenget 1.50m over gulvet på veggen. Hvor høyt vil da TVen henge over gulvet? Fra gulvet til bunnen av TVen?

Er slim fit opphenget jeg sikter til.

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at du spør! Ikke enkelt å finne info på Samsungs sider om mål relatert til de ulike veggfestene. Prøvd chatten der?

Jeg har en 75" QN90B samt ‘Full Motion Slim Wall Mount B30FB’ og måtte så se hva som fulgte med av instruksjoner for å finne ut av hvor skruene til veggfestet måtte være der jeg ville ha tv-en. Endte med å lage meg egen tegning med mål på TV-ens VESA-fester (400x400) samt veggfestet for å finne ut hvor TV-en ville ende opp på veggen 🤓

Det blir nok ikke helt sammenlignbart for deg da min TV er tilnærmet rammeløs og muligens er VESA-festene kkke plassert likt men for å gi deg en idé så er min 75" ca. 81 cm over gulvet i nedkant samt 177 cm i overkant - og da er overkanten av mitt veggfeste 138 cm over gulvet.

Mitt veggfeste bygger forøvrig bare ~2.5 cm ut fra veggen når det er skjøvet helt inn og kan trekkes nesten 25 cm ut, svinges og tiltes. Vurderte ‘slim fit’ når jeg skulke kjøpe men angrer ikke på det jeg valgte. TV-en du ser på har vel One Connect boksen så behovet for tilgang bak TV-en er neppe så stort for deg men hvis du vurderer å legge en LED lyslenke bak TV-en for å indirekte lyse opp veggen (anbefales med lys på TV-veggen) så blir muligens ‘slim fit’ ‘feil’.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Takker for info og tips.

Etter litt leiting så har jeg (nesten) funnet ut av det. På samsung sin side om TVen så er ikke manualen til slim fit lagt ved, men jeg fant den på en slik manual side. Der står er det et skjema som viser at på en 65" TV så skal du skru opp veggfeste 11.5cm under toppen av TVen. 

Det eneste problemet er at hvis du plusser på C og D så stemmer ikke det med Frame 2023 sine dimensjoner (2 cm for kort). Så jeg antar at dette er en eldre 65" TV. Men jeg er nærmere.

Jeg pusser opp kjelleren og skal få inn spikerslag til å henge den opp. Tror det blir en tur til elkjøp/power med målebånd.

👍

https://www.bruksanvisningpdf.no/samsung/wmn-a50eb/bruksanvisning

 

Lenke til kommentar
404415 skrev (29 minutter siden):

TVen så er ikke manualen til slim fit lagt ved, men jeg fant den på en slik manual side. Der står er det et skjema som viser at på en 65" TV så skal du skru opp veggfeste 11.5cm under toppen av TVen. 

Det eneste problemet er at hvis du plusser på C og D så stemmer ikke det med Frame 2023 sine dimensjoner (2 cm for kort). Så jeg antar at dette er en eldre 65" TV. Men jeg er nærmere.

Samme type tabell som jeg fikk med til mitt veggfeste men Frame (=LS03) står ikke i det (kun AU|Q|QN). Ikke så godt å si hvor langt fra toppen de øvre VESA-hullene er 🤔 En tur til nærmeste Elkjipo/Powerless er nok en god idé 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...