Bengt50 Skrevet 11. august 2023 Skrevet 11. august 2023 Jeg har kjøpt meg en brukt Subaru forester 2010 modell og har lest meg til at det er mye motorhavari på disse bilene. Ser på lokket på diesel tanken at det står et forbuds skilt over navnet på biodisel. Kan dette være orsaken til disse havariene? At dieselen kan ha et for høyt innhold av biotilsetting? Hva kan man gjøre for å forhindre problemer med dette? Bengt 1
Maskinfører Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 Bengt50 skrev (9 timer siden): Jeg har kjøpt meg en brukt Subaru forester 2010 modell og har lest meg til at det er mye motorhavari på disse bilene. Ser på lokket på diesel tanken at det står et forbuds skilt over navnet på biodisel. Kan dette være orsaken til disse havariene? At dieselen kan ha et for høyt innhold av biotilsetting? Hva kan man gjøre for å forhindre problemer med dette? Bengt Hørt det har vært noen problemer med EGR ventil 1
Maskinfører Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 Her er det ett firma som har spesialisert seg på Havarerende subaruer https://www.subarudeler.no/product/subaru-forester-diesel-motor/
Bengt50 Skrevet 12. august 2023 Forfatter Skrevet 12. august 2023 Bengt50 skrev (Akkurat nå): Takker for svar,synes det er litt rart at det står forbud skilt for biodiesel på innersiden av tank lokket. Det er vel biodiesel alt man får kjøpt nu for tiden 1
Maskinfører Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 Bengt50 skrev (16 minutter siden): Dette er jo i teorien juks de har endret standard selv Diesel B7 er et drivstoff med tilsatte biokomponenter på opptil 7%, som oppfyller kravene i den europeiske dieselstandard EN590. Kilde https://www.biofuel-express.com/no/diesel/ 1
kremt Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 Subaru motorene tåler vel knapt vanlig diesel. Vanlig at veivakslingen knekker på disse, da er det game over. 2
Maskinfører Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 kremt skrev (5 minutter siden): Subaru motorene tåler vel knapt vanlig diesel. Vanlig at veivakslingen knekker på disse, da er det game over. Må værra dårlig deler
kremt Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 Det blir materiatretthet i veiva pga vibrasjoner fra boxermotor og pga ekstra vibrasjoner siden det er en 4-sylindret diesel. Ikke den beste kombinasjonen akkurat. 1
Maskinfører Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 kremt skrev (8 minutter siden): Det blir materiatretthet i veiva pga vibrasjoner fra boxermotor og pga ekstra vibrasjoner siden det er en 4-sylindret diesel. Ikke den beste kombinasjonen akkurat. Nei er ikke det holder meg til Mitsubishi jeg mannen til kusina til pappa har kjørt Subaru i alle år sikkert 40+ år han har aldri opplevd havarier sikkert pga han har hatt de i 3 år og så byttet de inn i nyere modell
Svein M Skrevet 12. august 2023 Skrevet 12. august 2023 (endret) All diesel er EN590, det er ikke noe problem at det er 7% biodiesel innblandet. Det er lurt å ha forholdsvis full tank, og ikke under halv tank for å unngå kondens. Dette er mer viktig om bilen brukes lite. Endret 12. august 2023 av Svein M 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå