Gå til innhold

Vifteløs 9800pro?

knutby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

zalman heatpipe, men hvis du bare setter på en vifte og setter den på lav hastighet så er den stille, eller hvis du har en den kabinett vifter.

Artic vga silence skal også være bort i mot helt stillegående...

Skrevet

Husker ikke navnet, med Micropplex har en annen enn Zalman sin også. VGA Cooler eller noe. Skal visstnok fungerene ganske godt og kommer med muligheten for å bruke en "soundless" vifte. Zalman sin må man vel modde viften på eller noe, mens her er det allerede lagt opp til at man kan bruke. Er iallefall det alternativet jeg skal ha hvis jeg skal kjøpe noe :)

Skrevet (endret)
Husker ikke navnet, med Micropplex har en annen enn Zalman sin også. VGA Cooler eller noe. Skal visstnok fungerene ganske godt og kommer med muligheten for å bruke en "soundless" vifte. Zalman sin må man vel modde viften på eller noe, mens her er det allerede lagt opp til at man kan bruke. Er iallefall det alternativet jeg skal ha hvis jeg skal kjøpe noe 

jeg tror den du sikter til også er en zhalman løsning....

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP ?

har selv kjørt en lignende løsning, og den var utrolig rolig på laveste hastighet, men da kan en jo ikke klokke noe særlig vil jeg tro (fordi om jeg kunne det... gf4)

i din situasjon ville jeg nok gått for den ja, men, jeg har selv gått over til et annet system_

er det ikke vifte så er det vann :thumbup:

edit_

Note 2  |

|  If used with ATI Radeon 9800 Pro, using the noiseless fan (ZM-OP1) is recommended. 

fra http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm

Endret av genesis
Skrevet
Så det er ikke anbefalt å sette på en zalman uten vifte?

ikke på kort som radeon 9800 pro. for det produserer en del varme

Enig! Jeg mener å ha lest en test der effekten er oppgitt til å være 74 Watt for 9800 pro. Til sammenligning er det omentrent like mye som en bra CPU. Nok en sammenligning: samme test oppga Radeon 9600XT til å utvikle 22 Watt varme.

Skrevet

Thermaltake Heatpipen funka fett på overklokka 9800pro, uten vifte. Det skulle også bare mangle når det er så mye metall på en liten kjerne. Det som teller er god luftgjennomstrømning i kabinettet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...