Gå til innhold

Kommer jeg inn på BI med 3.15 i snitt? 3.35 etter fullført førstegangstjeneste?


Dog0909

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Dog0909 said:

Kommer man inn på BI med 3.15/3.35 etter fullført førstegangstjeneste? På bachelor nivå?

https://www.bi.no/studier-og-kurs/soknad-og-opptak/opptakskrav/bachelorstudier/#2.-poengkrav_196454

 

Minimumskrav konkurransepoeng:

  • Bachelor i økonomi og ledelse (Siviløkonom): 47 poeng for søkere med ordinært vitnemål. 44 poeng for søkere med førstegangsvitnemål.
  • Øvrige bachelorstudier: 35 poeng*
  • Årsenheter: 28 poeng (Årsenhet ved campus Bergen: 35 poeng)

*Bachelor i rettsvitenskap har et begrenset antall plasser. Det betyr at min. antall konkurransepoeng med stor sannsynlighet ender høyere enn 35 poeng, avhengig av antall søkere. 

Foreløpige prioriterte poenggrenser campus Bergen:
Vi har begrenset antall plasser på noen av våre studier ved campus Bergen, og opererer derfor med prioriterte poenggrenser. Det betyr at vi i første omgang vil prioritere søkere med høyere poengsum enn dette, men det kan være mulig for søkere med lavere poengsum å bli tilbudt plass nærmere studiestart.

  • Bachelor i eiendomsmegling, jus og økonomi: 40 poeng
  • Bachelor i forretningsjus og økonomi: 38 poeng
  • Bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring: 38 poeng
Lenke til kommentar
:utakt skrev (13 minutter siden):

https://www.bi.no/studier-og-kurs/soknad-og-opptak/opptakskrav/bachelorstudier/

Ser ut som de krever minst 35 poeng. Men send dem en mail og spør hva som gjelder på akkurat det studiet du vil søke på. 

Nå ser jeg at tråden er postet i økonomiforumet. Da er det vel økonomistudiet med minst 47/44 poeng som er relevant... 

takk for svar, har søkt på finanslinja, så hvis det faktisk er en minimumsgrense på 3.5, så blir det vel å ta opp noen fag! Var sløv på vgs 🤣

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...