Gå til innhold

Deltaco smartplugger


Anbefalte innlegg

Jeg har noen Deltaco smartplugger (10A stikkontakt) som jeg gjerne skulle automatisert til å gå av/på etter hva strømprisen er. Finnes noen enkel mulighet til dette?

Kan godt bytte ut smartpluggene i en annen type om de ikke er av den kostbare typen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (På 17.7.2023 den 15.00):

Finnes noen enkel mulighet til dette?

Jeg har ikke full oversikt over alt som finnes av løsninger men tenker følgende:

Hva er 'enkelt' for deg? Man trenger en enhet som kan holde seg løpende oppdatert på strømprisene* og som da styrer pluggene o.a. Man kan kjøpe bokser for Smarthjem (koster fort en del tusen) eller bygge noe selv, eks. Home Assistant som er gratis i seg selv. De ferdige boksene krever litt ift. oppsett mens nevnte Home Assistant krever... en god del mer interesse for IT og Smartteknologi. Kan også være at strømleverandøren din har noen ferdige pakker men da blir det fort til at man er bundet til den leverandøren.

*Strømprisene kan hentes fra Nordpool og enkelte strømleverandører når man er kunde.

Lenke til kommentar
NoBo skrev (46 minutter siden):

Jeg har ikke full oversikt over alt som finnes av løsninger men tenker følgende:

Hva er 'enkelt' for deg? Man trenger en enhet som kan holde seg løpende oppdatert på strømprisene* og som da styrer pluggene o.a. Man kan kjøpe bokser for Smarthjem (koster fort en del tusen) eller bygge noe selv, eks. Home Assistant som er gratis i seg selv. De ferdige boksene krever litt ift. oppsett mens nevnte Home Assistant krever... en god del mer interesse for IT og Smartteknologi. Kan også være at strømleverandøren din har noen ferdige pakker men da blir det fort til at man er bundet til den leverandøren.

*Strømprisene kan hentes fra Nordpool og enkelte strømleverandører når man er kunde.

Ok, skal se litt på Home Assistant. Vet at Deltaco smartpluggene kan kobles opp til Google Home. Er ellers helt grønn. Takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...