Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC viser forskarpet/vanlig bilde ved av/på


Anbefalte innlegg

Bare en litt merkelig ting, i tilfelle noen skjønner hva det kommer av:

En ganske ny mini-pc.  AMD Ryzen 7 5800H

Noen specs:
 

Spoiler

mini.thumb.jpg.f6f53e671c9d379b6e5c7618d5fa1851.jpg

 

Win 11 pro

Nesten hver gang jeg skrur på skjermen, så ser bildet, skrift og alt sånn ekstra skarpt ut i kantene, som det har fått et slags syntetisk utseende.
Men bare jeg klikker av/på en gang til på tv skermen, eller på kildeknappen så blir det normalt.
Skjer bare når skjermen har vært av en halvtime eller lenger og skrus på igjen, og bare på data. Ikke på tv bildet.

Har noe som heter AMD software: Adrenalin Edition for å kunne justere forskjellig. Lurte på om det hadde noe med det, men har tilbakestilt til fabrikkinstillinger uten at det forandret noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke svar på det du spør om, men jeg ser at oppløsning er 1280x720. Vil du ikke bruke 1920x1080 som skjermen ser ut til å være.

Det der var rart, for det skal være 1920 x 1080 som brukes. Har dobbeltsjekket flere ganger nå, og i innstillinger står det så, som det har gjort hele tiden. Vis:

Spoiler

skjerm.thumb.jpg.8d321c070ed609c1cd4313c107989604.jpg

Mens i Speccy står det altså 1280 x 720 der, samme hva jeg gjør. La ikke merke til det jeg før du sa det ( hvilket jeg burde, beklager).
Prøvde å stille til 1280 x 720 i innstillinger, og da ble det klart dårligere. Så det virker som det står feil i Speccy? :hmm:
merkelig.
Iallefall, ser ut som det opprinnelige problemet her er løst. Det var rett og slett bildestil på TV som måtte settes på "standard", det sto på "idealinnstilling" .  Det løste problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...