Gå til innhold

Hvordan overfører dere penger til revolut?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Bestilte meg kort fra revolut i går for å se om det kan fungere som mitt private debit kort i sammenheng med at jeg har et felleskort med samboer gjennom Nordea. Tenker også å bruke den som en portal for å kjøpe små menger gull og aksjer, samt bytte til andre valuta uten påslag.

MEN, hvordan kan jeg få sendt penger hit uten å måtte betale gebyrer?

Har for øyeblikket tre kredittkort, Sparebank1, Bank Norwegian og snart kommer et fra Strawberry som jeg nylig bestilte for å få de to gratise hotellnettene. I tillegg har jeg da det bankkortet fra Nordea som vi bruker til felleskort. Har også vurdert å få tak i Morrow kredittkort for cashback sin del, men vil utsette det til jeg får fjernet i hvert fall ett av kortene jeg allerede har.

Har forhørt meg med Nordea, og med overføring fra deres bankkort kommer et gebyr på 30kr + 0.5%. Ved bankoverføring blir det 2% gebyr. Sparebank1 tar 25 kr + 1% gebyr ved bruk av deres kredittkort.

Med disse gebyrene er det uaktuelt å ta i bruk revolut i noen stor grad, og lurer derfor på hvordan ( om det er mulig ) man kan få pengene sine dit uten at gebyrer tar en stor bit kaka.

 

Ser på prislistene til norwegian at "minibankuttak" og "kontaktuttak i bank" er gratis, men renter løper fra uttaksdato. Kunne man lurt seg unna her ved å sende penger til kredittkortet først så man ligger i pluss før man sender til revolut?

 

Skulle gjerne likt å høre om andre bruker revolut, og hvordan dere eventuelt får pengene deres dit uten at de mister verdi på turen :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leatherass skrev (56 minutter siden):

Bruker revolut. Setter inn gratis med debitkort (vanlig visa, brukskonto) fra DnB. 
Litt usikker på hvorfor du må bruke et kredittkort til å sette inn? Eller er målet å ikke ha et norsk debit kort? 

Behøver ikke kredittkort, men nordea skal ha 35kr + 0.5% ved bruk av debit kortet for overføring.

Regner med det er det som går under "Visa kontantuttak i Norge og i utlandet (bankkontor)" i prislistene her

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Jeg bruker appen. Henter penger fra bankkortet/kontoen min. Så veksler jeg fra NOK til DKK, USD eller Euro.

Koster ingenting. Men de har redusert hvor mye du kan veksle per måned med gratiskortet. Før var det 10k. Men gebyret er mindre enn hva du måtte betale til banken ved å bruke norsk kort i utlandet.

Sjekket nettopp. Byttet bank og gikk over til Google Pay. Før hentet jeg penger direkte fra VISA kortet.

Screenshot_20230713_225030_Revolut.thumb.jpg.870ac9e53399e033b05c50f43783fb24.jpg

Screenshot_20230713_225519_Revolut.thumb.jpg.1ba7e7794a0c9eeb87014e3422ed5c9e.jpg

Du må nok registrere et VISA/Mastercard til Revolut evt. bruke Google/Apple Pay.

Da velger du sett inn "Sett inn penger". Husk å sett inn penger i NOK!!! Setter du penger i annen valuta betaler du bankens vekslingsgebyr og får bankens valutakurs. 

Derretter velger du veksling. 

Endret av Kenhten
Lenke til kommentar
PoseJaTakk skrev (9 timer siden):

Er raskt Google søk.

https://help.revolut.com/en-SK/help/transfers/inbound-transfers/which-countries-and-currencies-are-supported-to-receive-money/which-currencies-are-supported-for-inbound-transfers/

De støtter bankoverføring i NOK fra din bank til deres norske bankpartner. De fleste norske banker tar ikke betalt for å overføre penger mellom norske konti

Det at de støtter overføring i NOK bryr vel ikke banken seg om så lenge det er en internasjonal overførsel? Det er ikke bytte av valuta jeg er redd for, det gjør jeg gratis i revolut når jeg får NOK inn på den kontoen.

Kenhten skrev (9 timer siden):

Jeg bruker appen. Henter penger fra bankkortet/kontoen min. Så veksler jeg fra NOK til DKK, USD eller Euro.

Koster ingenting. Men de har redusert hvor mye du kan veksle per måned med gratiskortet. Før var det 10k. Men gebyret er mindre enn hva du måtte betale til banken ved å bruke norsk kort i utlandet.

Sjekket nettopp. Byttet bank og gikk over til Google Pay. Før hentet jeg penger direkte fra VISA kortet.

Screenshot_20230713_225030_Revolut.thumb.jpg.870ac9e53399e033b05c50f43783fb24.jpg

Screenshot_20230713_225519_Revolut.thumb.jpg.1ba7e7794a0c9eeb87014e3422ed5c9e.jpg

Du må nok registrere et VISA/Mastercard til Revolut evt. bruke Google/Apple Pay.

Da velger du sett inn "Sett inn penger". Husk å sett inn penger i NOK!!! Setter du penger i annen valuta betaler du bankens vekslingsgebyr og får bankens valutakurs. 

Derretter velger du veksling. 

Bruker  du nå google pay for det ville medført gebyrer å overføre direkte etter du byttet bank? I så fall kunne sikkert dette vært en mulighet for meg også.

Er også vandt til 10k grense på veksling, men ser ikke at denne har blitt endret? Dette skal være gjeldende fra 16. juni:

"All of our plans allow you to make at least 10,000 kr of exchange per month without an exchange fair usage fee."

Lenke til kommentar

Har aldri betalt gebyrer. Når man henter penger fra bankkontoen til Revolut blir som å handle på nettet med bankkortet. Hvis du betaler gebyrer når du bruker kortet ditt på nettet eller med PayPal så har du valgt feil bank. 

Hvis det er fortsatt 10k gebyrfritt veksling må jeg gå gjennom ferieøkonomien....🤔

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (25 minutter siden):

Har aldri betalt gebyrer. Når man henter penger fra bankkontoen til Revolut blir som å handle på nettet med bankkortet. Hvis du betaler gebyrer når du bruker kortet ditt på nettet eller med PayPal så har du valgt feil bank. 

Hvis det er fortsatt 10k gebyrfritt veksling må jeg gå gjennom ferieøkonomien....🤔

Så lenge du veksler på hverdager, veksling på helg medfører gebyrer :)

 

Det blir vel ikke akkurat det samme som å handle på nett. Da ville jeg feks fått cashback ved å overføre med kredittkort.

På feks sparebank1 sitt kredittkort står det:

Type: Varekjøp

Category: Money transfer

 

Nordea sitt debitkort:

Transaksjonstype: visa varekjøp/uttak

 

Det er jo overføring mellom kontoer dette, og det er vel veldig uvanlig at det er gratis, i hvert fall ved bruk av kredittkort.

Endret av Tanner
Lenke til kommentar
Gjest 3289a...dd9

Revolut hadde tidligere et samarbeid med danskebank hvor en fikk et norsk bankkontonr gjennom den som en kunne overføre til Revolut til med bankoverføring kostnadsfritt. Men nå blir det swiftoverføring. Sepa og muligens overføring av GBP til Revolut tror jeg kan overføres til Revolut fra eurokonto eller GBP konto om banken ikke tar gebyr for dette. Men top up fra kort fungerer best. De fleste debitkort og kredittkort jeg bruker til dette tar ikke gebyr. Men tror kredittkort fra Sparebank1 har sperret for støtte for dette til Revolut og Lunar Bank. Top up fra Revolut kort til Lunar fungerer. Ikke omvendt da Lunar har sperret for dette med begrunnelse for anti hvitvasking el.

Det du nevner om gebyr ved overføring fra sparebank1 kredittkort tror jeg gjelder ved overføring fra kredittkortet til bankkonto via. nettbanken/nettløsningen til sparebank1. De fleste kredittkort beregner renter fra første dag ved slik overføring og eller tar et gebyr.  Men om det fungerer å toppe opp til Revolut /Lunar er det ikke gebyr da det ikke betraktes som et uttak men et kjøp uten en får poeng. Var en periode en fikk poeng fra KomplettBank ved top up også. Men det kan finnes unntak. Tror Yabank sitt visa kredittkort med BankAxept tar gebyr fra dag 1 ved top up. Ihvertfall ved uttak i forbindelse med butikkjøp. Så det kan jo være at dette gebyret gjelder for debitkort fra Nordea.

Men top up fra kredittkort fra BankNorwegian skal fungere gebyrfritt samt Morrowbank (KomplettBank). Uten at rente beregnes fra dag 1. Så da må en bare betale inn kreditten fra uttaket inn til kortet innen forfallsdato for å unngå kredittkortrente.

Anonymous poster hash: 3289a...dd9

Lenke til kommentar
Gjest 3289a...dd9
On 7/13/2023 at 9:41 AM, Tanner said:

Heisann.

Bestilte meg kort fra revolut i går for å se om det kan fungere som mitt private debit kort i sammenheng med at jeg har et felleskort med samboer gjennom Nordea. Tenker også å bruke den som en portal for å kjøpe små menger gull og aksjer, samt bytte til andre valuta uten påslag.

MEN, hvordan kan jeg få sendt penger hit uten å måtte betale gebyrer?

Har for øyeblikket tre kredittkort, Sparebank1, Bank Norwegian og snart kommer et fra Strawberry som jeg nylig bestilte for å få de to gratise hotellnettene. I tillegg har jeg da det bankkortet fra Nordea som vi bruker til felleskort. Har også vurdert å få tak i Morrow kredittkort for cashback sin del, men vil utsette det til jeg får fjernet i hvert fall ett av kortene jeg allerede har.

Har forhørt meg med Nordea, og med overføring fra deres bankkort kommer et gebyr på 30kr + 0.5%. Ved bankoverføring blir det 2% gebyr. Sparebank1 tar 25 kr + 1% gebyr ved bruk av deres kredittkort.

Med disse gebyrene er det uaktuelt å ta i bruk revolut i noen stor grad, og lurer derfor på hvordan ( om det er mulig ) man kan få pengene sine dit uten at gebyrer tar en stor bit kaka.

 

Ser på prislistene til norwegian at "minibankuttak" og "kontaktuttak i bank" er gratis, men renter løper fra uttaksdato. Kunne man lurt seg unna her ved å sende penger til kredittkortet først så man ligger i pluss før man sender til revolut?

 

Skulle gjerne likt å høre om andre bruker revolut, og hvordan dere eventuelt får pengene deres dit uten at de mister verdi på turen :)

 

 

Det går ikke som minibank uttak hos BankNorwegian da du ikke tar ut kontanter. Sedler eller mynt. BankNorwegian har "gebyrfritt" uttak i utenlandske minibanker. Dvs. ikke gebyr eller renteberegning fra dag 1. Kun valutapåslaget på rundt 2 prosent. Som også gjelder på kortkjøp i annen valuta enn NOK.

Anonymous poster hash: 3289a...dd9

Lenke til kommentar

Jeg satt inn en lite beløp med både sparebank1 kredittkort og nordea bankkort, det var en liten uke siden, og så langt ser jeg i hvert fall ingen tegn på at de har lagt til noen ekstra kostnader.

Mulig det dukker opp noe på neste måneds faktura, blir spent å se. Når jeg snakket med kundeservice hos nordea og sparebank1 virket det ikke som om de hadde særlig greie på hva revolut var, og at jeg derfor fikk feil svar :)

Lenke til kommentar
Tanner skrev (4 timer siden):

Jeg satt inn en lite beløp med både sparebank1 kredittkort og nordea bankkort, det var en liten uke siden, og så langt ser jeg i hvert fall ingen tegn på at de har lagt til noen ekstra kostnader.

Mulig det dukker opp noe på neste måneds faktura, blir spent å se. Når jeg snakket med kundeservice hos nordea og sparebank1 virket det ikke som om de hadde særlig greie på hva revolut var, og at jeg derfor fikk feil svar :)

Det normale er ingen gebyrer når det behandles som varekjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...