Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming-pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: For og kunne si noe spesifikt om pc bør du oppgi spill han spiller og vil spille når sønnen får ny PC.

2: Du bør også oppgi hvilken skjerm han har eller skal få. Dette fordi skjerm type vil avgjøre hvor kraftig pc må være for og kjøre spesifikk fps.

3: Hva mener han med høy fps, 144 eller 270, eventuelt et sted i mellom?

4: Pris: Sr den rimeligste pc du linker til koster 26.000.-.. er dette ca smertegrensen?

Skal han ikke spille tunge spill i nær fremtid kan du kanskje holde igjen på skjermkortet og bruke det du sparer her på resten av komponentene(?) 

En annen del er at pc bør være enkel/mulig og oppgradere etter hvert. 

Skal du få brukbare råd på spesifikk pc her må/bør du svare på dette

Hadde ikke brukt multicom pga egen erfaring, synes som det er flere her som er av samme oppfatning.
Dette går spesielt på service i etterkant om noen feil oppstår, samt retur av produkter ved angrerett.

Komplett.no er trygt og kjøpe ifra. Ser du har nevnt komplett i annen tråd, er det der du fortrekker og handle?

Du bør abselutt sjekke www.digitalimpuls.no der kan du få mer skreddersydd pc enn komplett om det ønskes. Dette er kanskje de som kan Gaming pc best og har meget godt renome.
Der risikerer du ikke og treffe på en som ikke har kunnskapene i orden om du tar kontakt med dem som du fort kan hos de større forhandlerne
Bor du i nærheten av Oslo anbefales en tur inn til de.

Ellers er proshop.no et trygt sted og handle. Håndterer service og retur på en utmerket måte.

Om jeg skulle valgt og kjøpe en ferdig pc ville jeg brukt Digitalimpuls

De har kort ventetid på rep etc av pc om den må inn til service. De har noen få dager mot de andre som har som regel uker. Og enklest og få hjelp over eks telefon

ER det kun Multicom og komplett det er aktuelt og handle ifra går du for komplett.no pga risiko for og handle hos multicom

 

Endret av baggiebridges
Rettet link til digitalimpuls
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 timer siden):

De du så på sist var mer en gode nok til den bruken du oppga på det tidspunktet. 

De du oppgir nå vil ikke være noe poeng om ikke du også skal bruke 10.000+ på en ny skjerm. 

Sist? Referer du til en annen tråd?



 

Endret av baggiebridges
Blandet 2 mødre tydelighvis og derfor fjernet txt som ikke var relevant for denne moren
Lenke til kommentar

@Gamingmum beklager nå sklir det ut  av etterspørsel etter info som kanskje ikke er like enkelt og gi. 

Ad pc fra komplett så er det er god gaming pc for det meste av spill.

Det flere faktorer som avgjør hvor høy fps man får.
For og oppnå ønsket/høyest mulig fps kan man foreta justering i spill og skjerm. For de fleste vil det være slik at det blir en avveining mellom fps og bilde kvalitet i mange spill. Her finnes det  enkle guider på nett for hvert enkelt spill.

Ikke kjøp av multicom.no kvalitet på etterservice har mange opplevd som ganske så dårlig, meg inkludert.

Man kan alltid dra nytte av en bedre og mer kostbar pc. Begynner man på den  veien med at litt dyrere er litt bedre, så blir det fort svært dyrt. Blir fort som om man mister hodet litt i en budrunde... bare litt til...
Har du en god følelse ad komplett.no og pc linket hos komplett, gjør du det enkelt og kjøper den. Han burde bli ganske så fornøyd

Og denne pc'n er egnet for oppgraderinger siden om ønskelig/nødvendig.


 Ikke nødvendig og lese det som er skrevet under denne setningen.

Hvis han skal overklokke pc'n( les trimme den som i trimme moped eller bil) så ville jeg byttet et par tre  komponenter. Samt tatt bort den ene "hardisken" for og holde pris nede. Prisen vil da øke med drøyt 2K. 


Trimming av pc har både fordeler og bakdeler. Hardware kan "vare" lengre pga økt ytelse før man bør/må oppgradere, men kan også føre til ustabiltet og crash i spill om man ikke har helt oversikt hva man driver med.


På nettet finnes det guider til hardware som lar seg trimme og mange av disse er godt innenfor før det blir problemer.
Problemet med mange av disse er at det ikke er en enkel skritt for skritt anvisning(som i en bake oppskrift), men inneholder alt for mye omstendelig informasjon og "diskusjoner" rundt metode, hvorfor, hvordan etc om man ikke er spesielt interessert.


Finnes også noen få hvor man kan laste ned et ferdig trimme oppsett til spesifikke pc deler basert på produsent og modell og enkelt forklart installere det  på pc'n.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
baggiebridges skrev (1 time siden):

Sist? Referer du til en annen tråd?

Ja. Det er snakk om at sønnen, som har en eldre pc (gtx 970, i5-6600k) ønsket å oppgradere maskinen han allerede hadde, for å få bedre fps i Fortnite og csgo. 

Der ble det først snakk om å oppgradere til en pc rundt 20.000,- med et 4070 grafikkort. 

Nå i ettertid virker det som om sønnen har overbevist moren om at dette ikke er godt nok for spillene, da han må ha enda bedre fps. (Noe som virker litt overdrevet med tanke på hva han har fra før)

I forrige diskusjon ble det da også snakk om at det var mulig de skulle bytte ut skjermen han hadde, men de var ikke klar over hvilken oppløsning den de hadde nå har, annet enn at det var en buet skjerm.

Tatt dette i betraktning så vil et 4070 ti gi noe slikt som 400 fps i 1440p. Da blir det snakk om en 360hz 1440p skjerm. Asus sin pg27aqn koster 15.000,-

Det er da også mulig med en 240hz skjerm med høyere oppløsning, men de koster rundt det samme.

 

Jeg mener personlig at selv maskinene med 4070 er mer enn gode nok til csgo og Fortnite. 

Lenke til kommentar

@Iki Jeg har nok blandet sammen 2 mødre her når jeg kommenterte innlegget dit, trodde at det var moren til sønnen med en laptop og consoll som skal oppgradere til pc..... Tror jeg må ta kvelden nå... sorry..... Da er vi nok relativt enige.

Takker for info om forløp til denne tråden.

Har endret de 2 foregående postene mine for og tilpasse de bedre til rett mor😎

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...