Gå til innhold

telenor mobil senker bindingstiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er ille med 18 mnd bindingstid.

 

Resultatet av at operatørene setter ned bindingstiden kommer sikkert til å bety at supsidiene på telefonene blir lavere og da får vi forbrukere dyrere telefoner.

 

Da vil jeg heller ha lengere bindingstid en dyrere mobiltelefoner

 

Retro....

Lenke til kommentar
Synes ikke det er ille med 18 mnd bindingstid.

 

Resultatet av at operatørene setter ned bindingstiden kommer sikkert til å bety at supsidiene på telefonene blir lavere og da får vi forbrukere dyrere telefoner.

 

Da vil jeg heller ha lengere bindingstid en dyrere mobiltelefoner

 

Retro....

I de aller fleste tilfeller blir jo telefonen dyrere med binding, men det er jo sikkert greit hvis du allerede har det abonnementet som du må binde deg opp mot...og har planer om å beholde det en stund.

 

En annen ting...Praktiserte ikke Netcom 24mnd binding før? Hvorfor reagerte ingen på det?

Lenke til kommentar
Jo, NetCom hadde 24 mnd binding på bedriftsabonnement, telefonene ble jo temmelig billig! Er ikke helt sikker på om de har det nå lenger. :roll:

Jeg bandt nettopp opp mitt ene abb i 24 måneder, med mulighet for å kjøpe ny telefon etter 18 måneder. Ser ikke noe problem i dette, ettersom Netcom's BT er det billigste valget i dagens marked. 70 øre for alle tjenester, og 120 kroner i måneden. Finns vel ingen som slår det ?

Lenke til kommentar

kommentar: 24mnd binding på bedrift er fortsatt lov, og de vil nok fortsette med det. reaksjonene på lang biding må sees i det øyemen imot privat abonnement og privatpersoner.

 

forøvrig bra at telenor bøyer seg, og jeg tror ikke de kommer til å senke provisjonene noe særlig uansett. netcom har jo ikke lavere enn telenor og de har kjørt 12 mnd lenge. spår også videre at tele2 kommer til å følge på med 12 mnd de og straks.

 

ellers syns jeg forøvrig binding er en helt kurant sak.. hvis folk ønsker det kan de binde seg opp og få rabatterte mobiltelefoner. for dem som uansett skulle fortsette med dette abonnementet, blir det bare en bonus (forbausende mange av dem). Til de som kun kjøper abo for å kjøpe billig telefon - vel , uten binding - ingen billig telefon.. hva kan en si.. ola normann liker å kjøpe ting billig og heller måtte betale litt på et abo eller ti :)

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
forøvrig bra at telenor bøyer seg, og jeg tror ikke de kommer til å senke provisjonene noe særlig uansett. netcom ellers syns jeg forøvrig binding er en helt kurant sak.. hvis folk ønsker det kan de binde seg opp og få rabatterte mobiltelefoner. for dem som uansett skulle fortsette med dette abonnementet, blir det bare en bonus (forbausende mange av dem). Til de som kun kjøper abo for å kjøpe billig telefon - vel , uten binding - ingen billig telefon..mvh

Vel i følge tester i aviser og sånt ( og egen fornuft) sier det seg selv at bindingstid er ulønnsomt fior kundene, da er dert bedre å kjøpe en mobil uten binding og velge en billig operatør som chess..

Lenke til kommentar
forøvrig bra at telenor bøyer seg, og jeg tror ikke de kommer til å senke provisjonene noe særlig uansett. netcom har jo ikke lavere enn telenor og de har kjørt 12 mnd lenge. spår også videre at tele2 kommer til å følge på med 12 mnd de og straks.

Forbrukerombudet krever at hele bransjen holder seg til 12 mnd, så Tele2 må nok følge på.

 

Forbrukerombudet er fornøyd med Telenor Mobils beslutning om å korte ned bindingstid på sine mobilabonnement fra 18 til maksimum 12 måneder. Maksimum bindingstid på 12 måneder blir nå gjeldende som et krav til hele mobilbransjen, og Forbrukerombudet vil forfølge eventuelle brudd.
Lenke til kommentar
Syens det burde være opp til hvert enkelt teleselskap å bestemme hvor lang bidingstiden skal være, du _må_ jo ikke kjøpe deres mobiler...

Helt enig - hvis du er så evneveik at du ikke skjønner at den billige telefonen finansieres via bindingen og ikke klarer å regne på det (forutsatt at du har cash nok til å kjøpe telefonen til fullpris uten binding med et eventuelt billigere abonnement (hvis du ikke har særlig med penger så er jo bindingen en 'rimelig' måte å få en telefon enn å ikke ha telefon i det hele tatt)) så er du vel langt på vei for dum til å ha telefon i det hele tatt synes jeg.

 

:p

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
syns bindingen måtte være opptil kunden!

Helt enig med Errae, når man skriver under noe slikt så vet du hva du hva du gjør. Er litt tynt å komme etter på å si at det var en dårlig deal..

 

P.S: Jeg tjente penger på å binde meg i18 måneder til tele2 mobil når jeg kjøpte min t310 i høst, bruker selvfølgelig Chess abbonnementet mitt da som er billigere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...