Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det mulig å hente ut av en Pioneer X8700DAB hvilken kilde den står på?


Anbefalte innlegg

Litt uvanlig problem (det virker som om de fleste problemene mine er uvanlige...): Jeg har en skjult montert X8700DAB i båten, men skriver her fordi dette er en bilstereospiller. Jeg kan sende IR for å skifte kilde, men jeg kan ikke se hvilken kilde den står på. Dermed kan stillhet være både at den står feilinnstilt på en DAB-kanal, at den står på FM (som da blir dempet fordi det ikke er signal), på BT, der det ikke kommer inn noe, på USB (der det heller ikke kommer inn noe). Jeg skulle gjerne visst om det er sannsynlig hvis jeg åpner greia at jeg finner noen punkter som gir spenning når den står på en spesiell kilde, men ikke når den står på andre kilder. Det som betyr noe, er å finne noe som gir strøm ved AUX (der jeg tar inn lyd fra en Pi i båten) og DAB, som er de to eneste kildene jeg bruker. Er det noen vits i å ta greia opp fra båten, demontere den og begynne å søke, eller er det mindre sannsynlig at noen punkter vil fungere sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe poeng i å åpne den. Det er datachipper som styrer kilder og annet. Ikke noen steder å hente strøm fra, til noe eksternt eller annet for å vise kilder. 

Hadde vi vært på 70-tallet hadde det vært noe annet. 

Hvorfor ha den helt skjult? Burde ha mulighet til å se den ved behov. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Sånn, der logget han ut og jeg inn. Beklager den der! 🤣

Aha, greit. Takk, da er det bortkastet. Jeg håpet på et relé som vekslet inngangene, eller eventuelt at den bare satte strøm på DAB-antenneutgangen når den kilden var valgt eller USB når den er valgt. Men der fikk jeg plutselig en idé som kanskje kan funke: Jeg måler om det er strøm på USB inngangen konstant eller bare når den er valgt! For da har jeg i så fall 5V som kan fortelle systemet hvor langt jeg er kommet i kilderekke, og så kan det ligge i en "if-then" at den skal sende source-signalet 4 ganger for å komme til DAB, eller hva det nå er, når den går en runde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...