Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl på 6311 meter hvilken levrandør?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer. det finnes flere eksempler på at brebånd kan leveres

Total linjelengde inkludert inntak: 5235 meter

Tråddiameter: 0,6 mm eller h½yere

Mulig produktklasse: ADSL 704/128

Hvor fant du denne informasjonen?

Skrevet

Fant denne linken til noe greier.. Men den forteller ikke avstand til sentralen.. Er det noen som kan grave opp en link, eventuelt hvordan registrere seg her???

Foressten maks avstand til ADSL sentral er på 8km. Det er iallefall detm som er opplyst av NGT! :thumbup:

Skrevet
Fant denne linken til noe greier.. Men den forteller ikke avstand til sentralen.. Er det noen som kan grave opp en link, eventuelt hvordan registrere seg her???

Det er der du finner denne infoen, og man får ikke passord til denne uten og ha behov for det.

Jeg har login på den :)

Skrevet
La oss si at jeg har behov... Hvor får jeg login da????

Du må vel antagelig jobbe for Telenor eller ha noe med en eller annen ISP og gjøre.

Skrevet

Det er der du finner denne infoen, og man får ikke passord til denne uten og ha behov for det.

Jeg har login på den :)

Da spør jeg deg....jobber du får en ISP eller no...??

Skrevet (endret)

Hvis det ikke kommer opp noen mulig produktklasse her, kan det ikke leveres adsl uansett da? Dem bygger ut her i mars, og jeg er 3862 m unna sentralen. Et hus 400 meter nærmere får opp Mulig produktklasse: ADSL 384/128.

Endret av satyrium
Skrevet
Hvis det ikke kommer opp noen mulig produktklasse her, kan det ikke leveres adsl uansett da? Dem bygger ut her i mars, og jeg er 3.8 km unna sentralen.

Send en PM med nummer så kan jeg sjekke det nærmere.

Skrevet

det ikke jeg forstår er hvorfor sier noen at det er umurlig med adsl over 5000 meter og andre at det er murlig ut til 8000 meter.

en på bravida hadde montert det for en gårsbruker på ca 7500 meter og fungerte perfekt.

har noen her et råd til meg som vil ha adsl eller lignende tjenester?

Skrevet

Hei Malkav, vet du hvor sentralen befinner seg i Mandal, jeg bor selv på Storaker, og fikk opp at los kunne levere til meg.

Høres veldig bra ut, men jeg har fått opp fra andre leverandører tidligere at de også kunne levere, men så endte det opp i at de ikke kunne levere likevel.

Skrevet
Da spør jeg deg....jobber du får en ISP eller no...??

Er forhandler av Catch, Direct Connect, Telenor, Tiscali, Song og Broadnet

Skrevet
det ikke jeg forstår er hvorfor sier noen at det er umurlig med adsl over 5000 meter og andre at det er murlig ut til 8000 meter.

en på bravida hadde montert det for en gårsbruker på ca 7500 meter og fungerte perfekt.

har noen her et råd til meg som vil ha adsl eller lignende tjenester?

Du må velge en ISP med eget utstyr, NGT, Catch eller noen andre.

Disse 5000m er ikke en teknisk grense men den grensen som Telenor Networks setter for leveringer på eget utstyr og som de fleste ISP-ene dermed er bundet av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...