Gå til innhold

Bil dundret gjennom to hager i Stavanger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor var "lane assist" ?  😄

Forsikringssak er vel det naturlige - der bilførers forsikringsselskap må betale.  Tipper fort 100-300K for skader på terrasse/hus pluss erstatning for kondemnert bil hvis den er kaskoforsikret.

Ellers uaktsomhet der bilfører kan få noe av regningen (regress) alt etter hvor uaktsom.

Evt har det vært noe illebefinnende inne i bildet - og bilfører går fri, men kan miste førrett alt etter medisinsk tilstand.

Lenke til kommentar

dersom terassen kan reddes så tipper jeg dette kan fikses i løpet av kanskje en ukes tid.

baserer man seg på en timespris på 1100 på en snekker og en ukes tid (37,5) så blir det nok rundt 40 000,- bare der. Mest sannsynlig lavere.

Må den rives, bygges, males (antar plank med grunning fra fabrikk + to strøk), så tipper jeg vi snakker om 2 uker minimum, og en nærmer seg glatt 100 000,-

Bilen er nok ett helt annet kapittel, skal en synse så tipper jeg at kostnadene for å reparere og lakkere opp igjen kan nærme seg at det er enklere å kondemnere.

 

disclaimer; synsing på høyt nivå. hverken takstperson, snekkerperson eller bilperson, men har vært borti en hammer og en malerkost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...