Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mail fra Microsoft!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er merkelig er at jeg har en adresse jeg "legger igjen" på slike ting.

 

Hovedemailen bruker jeg kun til folk jeg kjenner og på seriøse mailinglister.

 

Tror jeg blir nødt til å bytte adresse, orker ikke dette en gang til... :cry:

 

Fikk forresten "ukens tilbud" fra psdata engang hvor de hadde glemt å skjule mottakerne, så altså alle adressene i mailinglista deres, dette er jo julekvelden for spammerne så man kan aldri være sikker...

Lenke til kommentar
Hvor kommer de fra og hvordan finner de min emailadresse ?

Bruteforce spam-angrep på store domener er jo vanlig, mailene inneholder ofte en unik ID som gjør at de vet at mailen er åpnet, HTML-mail og div epostklienter med forhåndsvisning sørger for det.

Og er en mail bekreftet er den en verdifull vare som selges til andre spammere.

Det er ikke noe problem og holde spam under kontroll, bra filter og antispam sørger for det.

Selv fikk jeg mange hundre spams om dagen på min hovedadresse uten at det skapte særlig arbeid eller brydderi for meg.

Lenke til kommentar
Hvor kommer de fra og hvordan finner de min emailadresse ?

Det er ikke noe problem og holde spam under kontroll, bra filter og antispam sørger for det.

Selv fikk jeg mange hundre spams om dagen på min hovedadresse uten at det skapte særlig arbeid eller brydderi for meg.

Prøvde på dette sist jeg også, med mailwasher.

 

Problemet er at det er en ny adresse de kommer fra hver gang, og hvis man er så "lur" å bouncer de får man jo bare en ekstra mail tilbake fordi de faker avsenderadresse og den eksisterer ikke :)

 

Utspekulerte folk ;)

Lenke til kommentar
Prøvde på dette sist jeg også, med mailwasher.

 

Problemet er at det er en ny adresse de kommer fra hver gang, og hvis man er så "lur" å bouncer de får man jo bare en ekstra mail tilbake fordi de faker avsenderadresse og den eksisterer ikke  :)

 

Utspekulerte folk  ;)

Du sperrer hele domener, ikke enkelt adresser samt jobber litt med filtret så tar MW mye, du husket vel og skru på sjekking mot svartelistede IP-er og SMTP-er under avansert i MW?

Bonce mail gir ingen menig så det bør man skru av.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...