Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dunkelyd stopper når jeg bremser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være mange ting, det må i alle fall sjekkes, noe kan være farlig. Jeg mistenker at du har brukt hjulboltene fra aluminiumsfelger på et nødhjul med stålfelg som er mye tynnere, dermed stikker boltene for langt inn og tar borti på innsia. 

Lenke til kommentar
Leo_ skrev (På 19.6.2023 den 11.11):

Det kan være mange ting, det må i alle fall sjekkes, noe kan være farlig. Jeg mistenker at du har brukt hjulboltene fra aluminiumsfelger på et nødhjul med stålfelg som er mye tynnere, dermed stikker boltene for langt inn og tar borti på innsia. 

Fester hjulene med mutter. Er helt vanlig felger, bare litt for store. Vet enda ikke helt hva den lyden er..

Lenke til kommentar
Bäcker skrev (6 timer siden):

Lyder kan være mye rart... Jeg hadde noen ulyder som kunne høres ut som et dekk uten luft. Det viste seg å være hele komboen av bremseskiver, klosser og kaliper. Denne lyden ga seg når jeg bremset.

Ja, det kan være så mangt.. 

 

Liksom skrev (6 timer siden):

Er hjulet....feil montert.

Mest sansynlig. Er ikke riktig dekk dim fordi jeg punga org dekket. Er bare sommerdekk fra en annen bil.. Får byttet dekk i dag og sjekket :D

 

Lenke til kommentar
Julian R skrev (17 timer siden):

Ja, det kan være så mangt.. 

 

Mest sansynlig. Er ikke riktig dekk dim fordi jeg punga org dekket. Er bare sommerdekk fra en annen bil.. Får byttet dekk i dag og sjekket :D

 

Du må ha riktig bolter, diameter på navet må stemme med felgen også. Dette kan bli farlig, så ikke kjør med det. Har mistet hjul selv på bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...