GÃ¥ til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fikse liten terrasse, noen med tips eller innspill?


Anbefalte innlegg

Heihei, trenger litt hjelp og tips fra noen med peiling 😊

Har nylig kjøpt en leilighet og ønsker å fikse litt utendørs, deriblant terrassen. Gulvet på terrassen er et glassfiberdekke med spon under. Det har oppstått en liten skade (se bilde) som jeg tenkte å fikse, men er litt usikker på hvordan jeg bør gå fram. Jeg har vært innom tanken på om det bare er lurere å rive av hele glassfiberdekket og eventuelt legge terrassebord oppå istedenfor, men er litt usikker både ift. pris og fordi jeg ikke har gjort slike ting før. Glassfiberdekket er bare et tynt sjikt som man ser, og sponet under kjennes for så vidt tørt ut akkurat nå (har vært sol og varmt en ukes tid).

Jeg er også litt usikker fordi der hvor duken slutter som man ser på bilde 2, så kan man kjenne at treverket under er veldig tørt og porøst. 

På bilde 3 og 4 kan man se dragere og gulvet til terrassen i seksjonen over, og gulvet ser jo åpenbart ikke så bra ut. Dette er vel imidlertid ikke mitt problem direkte siden det ikke er min terrasse, men jeg lurte på å bare skru opp noen plater på bærebjelkene for å skjule gulvet til de over. Det ser jo ikke akkurat så fint ut. Noen med tips til hvilke plater som evt. kan brukes til noe slikt for å få et greit resultat?

Takker for eventuelle innspill :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er sannsynbligvis ikke en terrasse, vanskelig å si helt sikkert ut fra bildene, så det kan ha noe med det at folk ikke svarer.

Hvis den har søyler er dette en altan, med mindre den er overbygd, da er det en veranda. Hvis den ikke har søyler er det en balkong.
 

Quote

Terrasse kommer av det latinske ordet terra som betyr jord. Det betyr at en terrasse er tilknyttet til bakken. En terrasse er en form for planert avsats med direkte adkomst til eller fra terreng. Terrasser er ikke overbygget, ofte avgrenset av støttemurer eller rekkverk.

Dette er en terrasse.
slik_bygger_du_terrasse-1160--581px.png

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Spon skal være trehvitt, det du ser er rotten/våt/ødelagt spon. 
Spon bør aldri brukes utendørs.

Det over deg er muggent, mest sansynlig så får du den over deg i fanget snart. 

Bør snakke med sameiet, eller hva dere har, om å få byttet ut platene og lagt noe bedre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...