Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Eikebord med styggemerker


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et eikebord som har fått hard medfart den siste tiden da jeg har både en samboer og en liten baby som gir totalt beng i hvordan bordet behandles! Babyen er glad i å spise middagen direkte av bordplata, og dama er mer opptatt med å schnæppe søte bilder av ungen til familie og venner enn å tørke opp etter ungen. 

Bordet var relativt dyrt i sin tid, og er av eik. Derfor har jeg lyst til å fikse det, men er litt usikker på hvordan jeg burde gå frem.

Kan jeg sikle ned bordet til flekkene ikke lenger synes, også gå over med hvitpigmentert lakk? Eller er det noen andre måter å gå frem på? Har vedlagt bilder!

 

Tusen takk for alle råd 

348375814_588838583349964_7566902354187215360_n.jpg

348362983_644139884247923_4451702336129617790_n.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke vits i å fikse før baby'en er betydelig større? Med mindre du planlegger en plastduk eller lignende over bordet? Vi har en gjennomsiktig plastduk på bordet nå, det ser kanskje ikke like pent ut, men bedre enn standard voksduker og bordet er fortsatt fint ut.

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (11 timer siden):

Det er vel ikke vits i å fikse før baby'en er betydelig større? Med mindre du planlegger en plastduk eller lignende over bordet? Vi har en gjennomsiktig plastduk på bordet nå, det ser kanskje ikke like pent ut, men bedre enn standard voksduker og bordet er fortsatt fint ut.

Er mer bekymra for samboeren egentlig 😛 Neida... Er et godt innspill det, men tenker å beskytte bordplata med en gjennomsiktig laminat eller tilsvarende!

Sjokolade1 skrev (10 timer siden):

Puss lett med finkornet sandpapir, tørk av og ha på olje. Tar ikke så veldig lang tid, men må få tørke i 24 timer.

https://guardian.dk/en/product/wood-oil/

Ja, da prøver jeg meg jaggu på det. 

RRhoads skrev (11 timer siden):

Kan laminere/foliere  det. Det kan se veldig bra ut. 

Yes, blir nok en sånn løsning om nedpussing og olje ikke blir bra.

 

Tusen takk for forslag!

Endret av diskre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...