Gå til innhold

Abonnement på ChatGPT


Anbefalte innlegg

Hei

Har prøvd ut ChatGPT og ville bruke det til å få skrive Python-kode med utskrift av ein tall-tabell, basert på å reversere siffera og ein konstant.
Etter nokon forsøk fikk eg lagd rett tabell ( i Python IDE), men opplevde deretter at ChatGPT vidareutvikla og lagde og raffinerte det eg spurte etter, og eg klarte derfor ikkje å produsere samme resultat fleire ganger.

Spørsmålet mitt er om det går an å omgå dette problemet med å betale for tjenesten? Nokon som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, l4kris said:

Spørsmålet mitt er om det går an å omgå dette problemet med å betale for tjenesten? Nokon som har lignende erfaringer?

En på jobben betaler for det og bruker GPT-4, tilfeldigvis også for generering av python kode, men han opplever også at den finner på nye ting og ser bort fra tidligere instrukser av og til.  Personlig ville jeg heller brukt tiden på å lære python fremfor å bruke timesvis på å tilpasse instrukser til chatgpt og likevel måtte gjøre tilpasninger hele tiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å abonnere på ChatGPT er en god avgjørelse hvis du leter etter en kraftig språkmodell som kan hjelpe deg med ulike oppgaver. Her er noen viktige punkter å vurdere:

Allsidighet: ChatGPT er designet for å håndtere et bredt spekter av språkrelaterte oppgaver, inkludert å generere tekst, svare på spørsmål, gi forklaringer og delta i interaktive samtaler. Det er et verdifullt verktøy for forfattere, forskere, studenter og alle som søker AI-drevet språkstøtte.

Kvalitet og nøyaktighet: ChatGPT er bygget på OpenAIs GPT-3.5-arkitektur, som har blitt trent på et omfattende korpus av forskjellige tekster. Denne opplæringen sikrer et høyt nivå av språkforståelse og generasjonsevner, slik at ChatGPT kan produsere sammenhengende og kontekstuelt relevante svar.

Tilpasning: Som abonnent har du fordelen av å kunne finjustere ChatGPT for bedre å tilpasse deg dine preferanser og behov. Gjennom pågående interaksjoner kan du gi tilbakemelding for å hjelpe med å forme modellens svar og gjøre den enda mer skreddersydd til dine behov.

Konstant forbedring: OpenAI er forpliktet til kontinuerlig å foredle og forbedre modellene sine basert på tilbakemeldinger fra brukere. Ved å abonnere på ChatGPT får du ikke bare tilgang til en kraftig språkmodell, men bidrar også til dens pågående utvikling, noe som gjør den mer nyttig for fremtidige brukere.

Støtte og dokumentasjon: OpenAI gir omfattende dokumentasjon og ressurser for å hjelpe abonnenter med å få mest mulig ut av ChatGPT. Fra API-veiledninger til eksempelkodebiter finner du den nødvendige informasjonen for å integrere og utnytte modellen effektivt.

Abonnementsfordeler: Ved å abonnere på ChatGPT låser du opp ulike fordeler, som prioritert tilgang i rushtiden, raskere responstider og tilgang til nye funksjoner og forbedringer etter hvert som de blir tilgjengelige. Disse fordelene sikrer en jevnere og mer sømløs brukeropplevelse.

Totalt sett gir det å abonnere på ChatGPT en rekke fordeler, slik at du kan utnytte kraften til AI for dine språkrelaterte oppgaver. Enten du trenger hjelp med å skrive, undersøke eller bare utforske kreative ideer, er ChatGPT et pålitelig og allsidig verktøy som kan hjelpe deg med å nå dine mål.

Hvis du har noen spesifikke spørsmål eller bekymringer angående abonnementsprosessen eller mulighetene til ChatGPT, ikke nøl med å spørre. Samfunnet her er alltid villig til å hjelpe og dele innsikt basert på deres erfaringer.

Lykke til med å utforske med ChatGPT!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 6/12/2023 at 10:27 AM, christiangayer said:

Å abonnere på ChatGPT er en god avgjørelse hvis du leter etter en kraftig språkmodell som kan hjelpe deg med ulike oppgaver. Her er noen viktige punkter å vurdere:

Allsidighet: ChatGPT er designet for å håndtere et bredt spekter av språkrelaterte oppgaver, inkludert å generere tekst, svare på spørsmål, gi forklaringer og delta i interaktive samtaler. Det er et verdifullt verktøy for forfattere, forskere, studenter og alle som søker AI-drevet språkstøtte.

Kvalitet og nøyaktighet: ChatGPT er bygget på OpenAIs GPT-3.5-arkitektur, som har blitt trent på et omfattende korpus av forskjellige tekster. Denne opplæringen sikrer et høyt nivå av språkforståelse og generasjonsevner, slik at ChatGPT kan produsere sammenhengende og kontekstuelt relevante svar.

Tilpasning: Som abonnent har du fordelen av å kunne finjustere ChatGPT Online for bedre å tilpasse deg dine preferanser og behov. Gjennom pågående interaksjoner kan du gi tilbakemelding for å hjelpe med å forme modellens svar og gjøre den enda mer skreddersydd til dine behov.

Konstant forbedring: OpenAI er forpliktet til kontinuerlig å foredle og forbedre modellene sine basert på tilbakemeldinger fra brukere. Ved å abonnere på ChatGPT får du ikke bare tilgang til en kraftig språkmodell, men bidrar også til dens pågående utvikling, noe som gjør den mer nyttig for fremtidige brukere.

Støtte og dokumentasjon: OpenAI gir omfattende dokumentasjon og ressurser for å hjelpe abonnenter med å få mest mulig ut av ChatGPT. Fra API-veiledninger til eksempelkodebiter finner du den nødvendige informasjonen for å integrere og utnytte modellen effektivt.

Abonnementsfordeler: Ved å abonnere på ChatGPT låser du opp ulike fordeler, som prioritert tilgang i rushtiden, raskere responstider og tilgang til nye funksjoner og forbedringer etter hvert som de blir tilgjengelige. Disse fordelene sikrer en jevnere og mer sømløs brukeropplevelse.

Totalt sett gir det å abonnere på ChatGPT en rekke fordeler, slik at du kan utnytte kraften til AI for dine språkrelaterte oppgaver. Enten du trenger hjelp med å skrive, undersøke eller bare utforske kreative ideer, er ChatGPT et pålitelig og allsidig verktøy som kan hjelpe deg med å nå dine mål.

Hvis du har noen spesifikke spørsmål eller bekymringer angående abonnementsprosessen eller mulighetene til ChatGPT, ikke nøl med å spørre. Samfunnet her er alltid villig til å hjelpe og dele innsikt basert på deres erfaringer.

Lykke til med å utforske med ChatGPT!

Hva synes folk om min mening?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

her er min erfaring med å spørre chatGPT (gratis versjon) til å skrive kode for meg:
så jeg sporte å lage en funksjon som kunne aktivere en av mine skripter en gang om dagen i en tidsrom mellom 12:15 og fram til 12:00 dagen etter. Jeg ville også ha unit test for denne.
Det took chaptGpt mindre en 1 minutt å lage. Jeg måtte finjustere denne da logikken feilet, men ellers 99% av kide har jeg brukt sånn som jeg fikk det. 
Kan det bli bedre en dette? Jeg kan tenke meg å bruke chatGPT plugin, slik at chatten har tilgang til hele koden, og kan hjelpe å feilsøke koden, opptimalisere og ha referanse til koden for å gi bedre svar generelt.

```python 
def __ready_to_run(file_path, current_time=None😞
    try:
        with open(file_path, 'r') as file:
            execution_datetime_str = file.read().strip()
            executed_last_time = datetime.strptime(execution_datetime_str, "%d.%m.%Y %H:%M:%S")
            current_datetime = current_time or datetime.now()
            if current_datetime.hour >= 12 and (current_datetime.hour > 12 or current_datetime.minute >= 15😞
                current_time_frame_start = datetime(
                    current_datetime.year, current_datetime.month, current_datetime.day, 12, 15, 0
                )
            else:
                previous_day = current_datetime - timedelta(days=1)
                current_time_frame_start = datetime(
                    previous_day.year, previous_day.month, previous_day.day, 12, 15, 0
                )
            time_frame_end = current_time_frame_start + timedelta(days=1) - timedelta(minutes=20) - timedelta(seconds=1)
            if current_time_frame_start <= executed_last_time <= time_frame_end:
                print("Allready did today")
                return False
            else:
                print("Ready to run")
                return True
    except FileNotFoundError:
        return False
 
 
#Unit testen (definert i en annen fil)
class TestReadyToRun(unittest.TestCase😞
    def test_execution_within_timeframe(self😞
        file_path = './textfiles/last_execution.txt'
 
        # create timestamp in test test file with yesterday time of execution
        execution_time = datetime(2023, 6, 17, 12, 30, 0)
        with open(file_path, 'w') as file:
            file.write(execution_time.strftime("%d.%m.%Y %H:%M:%S"))
       
        # Test case 1: test if ready to run at 17.06.2023 23:30:00
        current_time = datetime(2023, 6, 17, 23, 30, 0)
        expected_result = False # Don't expect to run again today
        self.assertEqual(ready_to_run_cb(file_path, current_time), expected_result)
 
        # Test case 2: test if ready to run at 18.06.2023 1:30:00
        current_time = datetime(2023, 6, 18, 1, 30, 0)
        expected_result = False
        self.assertEqual(ready_to_run_cb(file_path, current_time), expected_result)
 
        # Test case 3: test if ready to run at 18.06.2023 12:30:00
        current_time = datetime(2023, 6, 18, 12, 30, 0)
        expected_result = True
        self.assertEqual(ready_to_run_cb(file_path, current_time), expected_result)
```
Endret av Alex_Tc
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Eg finner ikkje heilt ut av dette med ChatGPT eg. Spurte etter dette: 

Write python code that print prime triplets a,b,c that is a+b+c =100. Don't print duplicates a=b=c
Og den ga riktig svar:
Prime triplet: (2, 19, 79)
Prime triplet: (2, 31, 67)
Prime triplet: (2, 37, 61)
Men da eg utvida spørsmålet til quadrupler og a,b,c,d printa den koden ut med redundans.

Det var litt merkelig,og eg lurer jo litt på om det finnes nokon standard prosedyre for f.ex. flervariabel-oppgaver på ChatGPT. (?)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Først og fremst - ChatGPT er et godt verktøy å ha ved sin side når man utvikler. Men om du har et ønske om å utvikle noe, så er det bedre å gå inn for å lære språket, og heller bruke ChatGPT som en veileder. Man kan ikke stole blindt på det ChatGPT skriver, og om man ikke har kjennskap til språket blir det desto vanskeligere å finne eventuelle feil som GPT har generert.

ChatGPT er ganske god på å følge kontekst, men dersom du stiller mange spørsmål om samme kodeblokk - spesielt hvis det er mye kode - så faller den lett ut etter en stund. Noen ganger kan den også påstå at den har gjort endringer, men spytter likevel ut den samme koden. GPT4 er bedre her, men ikke perfekt.

 

Det å få ChatGPT til å gi gode svar, er som "å google" - du må spørre spesifikt og vite hva du skal spørre om. Noen ganger trenger man bare å spørre på en annen måte, for å få et helt annet svar.🙂

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...