Gå til innhold

Trist jeg ikke får gjort noe med dyreplageri


Anbefalte innlegg

Tenker litt på den hunden som får genene sine endre så neglene er selvlysende, eller dyreparker hvor dyr er innelåst, og at de putter arm i rumpa på kuer og hester, eller opererer de for ting mot sin vilje, og så er det dyr i bur hjemme hos folk, fugler og sånt, sitter der bare og kjeder seg til de dør, fanget, og så blir dyr markert ute i naturen for å følge med på de mot sin vilje, er så mye plaging og jeg får ikke gjort noe med det, og muser som gjennomgår eksperimenter i laboratorium, og innekatter som ikke får lov til å gå ut, og så blir en del katter for eksempel, sterilisert så de ikke får oppleve gleden av å få unger

Endret av Tjufsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tjufsen skrev (9 timer siden):

Tenker litt på den hunden som får genene sine endre så neglene er selvlysende, eller dyreparker hvor dyr er innelåst, og at de putter arm i rumpa på kuer og hester, eller opererer de for ting mot sin vilje, og så er det dyr i bur hjemme hos folk, fugler og sånt, sitter der bare og kjeder seg til de dør, fanget, og så blir dyr markert ute i naturen for å følge med på de mot sin vilje, er så mye plaging og jeg får ikke gjort noe med det, og muser som gjennomgår eksperimenter i laboratorium, og innekatter som ikke får lov til å gå ut, og så blir en del katter for eksempel, sterilisert så de ikke får oppleve gleden av å få unger

Dette er en enveiskjørt gate til å bli deprimert; du suger til deg alt som er negativt og fælt her i verden, uavhengig av om det er virkelig eller ikke. (Mye av den "plagingen" du beskriver er jo ren fiksjon.) Fokuser heller på det du har kontroll over og ignorer alt det andre, ellers blir du paralysert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er helt enig med @nightowl der. Hvis man tiltrekker alt det negative til seg, da vil man aldri komme opp av dypet.

Igjen, de dyrene som får et menneske arm oppi anusen eventuelt vagina på kua/hoppa, er for og sjekke om helsa demmes er bra, eller hjelpe dem og føde.

Samme med hingsten også, der må jo penisen også rengjøres, altså ikke misforstå. Dette handler ikke om sex mellom dyr og mennesker. I enkelte tilfeller må hingsten sin kjønnsorgan også rengjøres for smuss og bakterier, hvis hesten faktisk plages med irritasjon på kjønnsorganet.

Disse prosedyrene er helt vanlige, og er der for å hjelpe dyrene som faktisk sliter.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Tjufsen skrev (På 23.5.2023 den 21.00):

Tenker litt på den hunden som får genene sine endre så neglene er selvlysende, eller dyreparker hvor dyr er innelåst, og at de putter arm i rumpa på kuer og hester, eller opererer de for ting mot sin vilje, og så er det dyr i bur hjemme hos folk, fugler og sånt, sitter der bare og kjeder seg til de dør, fanget, og så blir dyr markert ute i naturen for å følge med på de mot sin vilje, er så mye plaging og jeg får ikke gjort noe med det, og muser som gjennomgår eksperimenter i laboratorium, og innekatter som ikke får lov til å gå ut, og så blir en del katter for eksempel, sterilisert så de ikke får oppleve gleden av å få unger

Å sterilisere katter er en humanitær handling for å unngå at neste generasjon ender opp skadelidende.

Jeg er helt enig i deg at vi har et moralsk ansvar for å holde dyrs lidelse forårsaket av mennesker på en lavt nivå. Men jeg synes ikke at alle eksemplene dine var like gode.

Se f.eks reportasjen om norsk grisehold hos NRK. Som kunder har vi et ansvar for å unngå at dyret som gav oss kjøttbiten hadde et fælt liv.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...