Gå til innhold

Tips til oppgave i IKT- support intervju


Gjest 8a3d2...dbd

Anbefalte innlegg

Gjest 8a3d2...dbd

Hei. 

Jeg skal ansette innenfor IKT support 1-2 linje og trenger tips til en oppgave for å teste logisk tankegang. Søkere er mellom 20- 25 år. 
Jeg har allerede oppgaver der jeg tester formuleringsevne mot sluttbruker og en der jeg tester evnen til feilsøking av et konkret problem. 

Jeg trenger å finne en kandidat som har evnen til å tenke litt analytisk og logisk men er usikker på hvordan jeg skal teste dette. Om kandidaten kommer frem til riktig svar er ikke det viktigste, jeg ønsker mer å høre prosessen rundt hvordan de tenker eller resonerer. 

Testen skjer under intervju og oppgaven bør ikke ta mer enn 5 minutter eller mindre å løse.
 

Noen som har noen forslag? 

Anonymous poster hash: 8a3d2...dbd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja ..

1. En klient mottar ikke lenger e-post på PC og mobil.

2. En klient får ikke installert en nødvendig app fra AppStore/Play.

3. En klient har treg PC som attpåtil oppfører seg rart.

osv. osv.

EDIT: Også spør du kandidaten hvordan han/hun/hen vil gå frem.

EDIT 2: Du sier du allerede har et konkret problem som skal løses. Så da trenger du vel bare be kandidaten være åpen om hvordan man går frem for å løse problemet.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Fort gjort å ta det som innringer sier for god fisk og så jobbe ut fra det => Lag oppgaver hvor kandidaten må evne å skille det som blir sagt og hva som faktisk er problemet; 

Innringer 'overlesser' kandidaten med teknisk info og forlanger å snakke med tredjelinje => Hvordan likevel sile infoen og avgjøre om den skal gis direkte videre til 2./3. linje eller om det er noe som uansett bør sjekkes først.

Sjekke om kandidaten evner å se problemstillinger litt utenfra og får med seg essensen.

Det 'brenner' i IT-systemene. Hvordan avgjøre om innringers henvendelse skal prioriteres, er en del av problemet eller kanskje løsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...