Gå til innhold

VCD


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite prosjekt på gang, skal prøve å få brent noen av mine utallige divx-filmer\serier (ikke skyt meg...!) over på vcd. Forsøkte å følge denne oppskriften, men jeg tror jeg overså noe, så nero måtte encode filmene (det var friends-episoder det var snakk om) på nytt, en prosess som for øvrig tok en halvtime og vel så det! Når jeg så skulle putte vcd'en i dvd-spilleren, fikk jeg kun beskjed om "disc error", og nå ser det ikke ut som om cd-brenneren min vil gjenkjenne den heller!

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppskriften som står der skal fungere fint den (jeg har aldri trengt å bruke divfix). Rip lyden til wav-fil i virtualdub, bruk avi-fila og wav-fila i tmpgenc, velg riktig VCD template (sjekk fps på avi-fila, om det er ntsc, ntsc-film eller pal) og konverter. IKKE bruk Nero til å brenne VCD. last heller ned VCDeasy og lag en image (.bin/.cue filer) som du så kan brenne med Nero. VCDeasy vil også gi deg nyttig informasjon om mpeg-fila di. En ting til, sjekk at soften block noise er skrudd på i tmpgenc for å unngå blokker i bildet. Og brenn på RW først for å sjekke at det funker.

 

Forøvrig blir aldri bildekvaliteten på VCD veldig bra, bildet blir litt "slitsom" å se på, blasse farger og litt uskarpt, særlig hvis du har en stor TV og er vant til DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...