Gå til innhold

medarbeidersamtale


Gjest de380...691

Anbefalte innlegg

Gjest de380...691

Hvilke punkter er med i medarbeidersamtale? 

hvilke punkter bør jeg sette opp ved invitasjon, eller skal jeg besvare spørsmål?

Hva er målsetningen? 

Anonymous poster hash: de380...691

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest de380...691
Dr. Brodsky skrev (10 minutter siden):

Du som leder burde formidle hva målsettingen er. Gjerne en stund før samtalen slik at den ansatte får tid til å forberede seg.

Det som er vanlig å snakke om er hvordan det har gått og hvordan dere ser for dere at det skal gå i fremtiden. Resten er opp til dere.

Jeg er ansatt i bedriften. Men hvordan håndtere om de kommer en time før med beskjed om medarbeidersamtale? er det taktisk fra bedriften? eller enda verre, hva om bedriften ikke henvender seg til meg, men kun resten av arbeidsstokken?

Har jeg "rett" på medarbeidersamtale, eller kan bedrift luke vekk enkelte ansatte? hvor lenge skal man ha jobbet og vært tilknyttet bedriften som heltidsansatt før man får innkallelses til medarbeidersamtale?

Anonymous poster hash: de380...691

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Guest de380...691 said:

Jeg er ansatt i bedriften. Men hvordan håndtere om de kommer en time før med beskjed om medarbeidersamtale? er det taktisk fra bedriften? eller enda verre, hva om bedriften ikke henvender seg til meg, men kun resten av arbeidsstokken?

Har jeg "rett" på medarbeidersamtale, eller kan bedrift luke vekk enkelte ansatte? hvor lenge skal man ha jobbet og vært tilknyttet bedriften som heltidsansatt før man får innkallelses til medarbeidersamtale?

Anonymous poster hash: de380...691

En medarbeidersamtale er normalt å gi varsel i god tid før møtet, der det gås gjennom ting som har skjedd siden forrige samtale (hvis det har vært en tidligere samtale), dine og arbeidsgivers tanker og forventninger til fremtiden og eventuelle personlige spørsmål du vil stille og hvordan du selv synes det er å jobbe i bedriften. Gjerne noen krav du vil komme med?

Hvis arbeidsgiver gir varsel 1 time før møtet ville jeg ikke si at det er en medarbeidersamtale, da vil det være mer et hastemøte.

Enhver seriøs bedrift vil føre medarbeidersamtaler. Om en har rett til en er jeg usikker på, selv måtte jeg pushe i nesten 2 år før jeg hadde min første i firmaet jeg jobber i nå.

Medarbeidersamtale pleier en som regel ha hver 6 eller 12 måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...