Gå til innhold

Oppsigelse av leverandør


Gjest aad7e...f32

Anbefalte innlegg

Gjest aad7e...f32

I mitt arbeid er det ikke uvanlig at jeg sier opp kontrakter og går inn i nye.

Dette kan noen ganger gå utover de som er ansatt hos de leverandørene. Både på godt og vondt.

Jeg har alltid forholdt meg profesjonell til dette, da det kreves av meg. Gjør ikke jeg det, må noen andre gjøre det.

Men nå har jeg fått en delikat sak, takket være en kollega som overhodet ikke har som arbeidsoppgave å vurdere leverandører, og jobber også i en helt annen avdeling enn meg.

Saken er slik at all fornuft (uten å måtte utdype det) tilsier at vi må bytte leverandør. Tjenesten er av slik art at man må leie inn dette.

Leverandøren har en ansatt som har utført denne tjenesten hos oss i mange år, og vi er fornøyd med han.

Via nevnte kollega fikk jeg vite konsekvensene for leverandørens ansatt ved oppsigelse av kontrakten.

Konsekvensen er at en eldre mann som har bodd i Norge i mange tiår mister jobben og derav leiligheten og bilen han kjøpte for få år siden, når han omsider hadde opparbeidet seg egenkapital til å ta opp lån på dette. I tillegg er barnebarnet gravid (Som han har/hadde ansvar for, fordi sønnen/far til barnebarn og mora er død).

Arbeidsmetode for den nye kontrakten passer oss svært godt. Den nevnte ansatte er innarbeidet i den gamle metoden såpass at den nye ville bli problematisk.

Om jeg krever i den nye kontrakten at nevnte ansatt skal være med videre faller alt på meg, både på godt og vondt.

Hva gjør jeg videre?

Anonymous poster hash: aad7e...f32

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mister jobben og derav leiligheten og bilen

De var da ikke måte på elendigheten. Han har vel 3 mnd oppsigelsestid, forhåpentligvis litt oppstarte midler og evnen til å søke ny jobb?  Jeg ser ikke helt hvordan dette er ditt problem. Hvis dette var verdens mest fantastiske menneske og arbeider så kan jeg forstå at du vil ha han med. Hvis du vet det blir problematisk for han å ta den nye rollen så blir det jo neppe en god løsning. 

Endret av Locrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest aad7e...f32

Det er en eldre mann som kan dårlig Norsk, det er ikke stor etterspørsel innenfor dette faget og mange om "beinet"

Meg forstått på min kollega vil dette være skjebnesvangre for denne personen om han mister jobben og han vil trolig ikke få muligheten til å få ny jobb og derav miste hus, bil, osv.

Enig. Det er ikke mitt problem og det kan bli mitt problem om jeg krever at vedkommende blir med videre, eller ikke..

Men likevel er jeg blitt konfrontert med konsekvensene om han mister jobben og får derfor noen dilemmaer å forholde meg til:

1. Min menneskelige vurdering tilsier at jeg må få han videre. Men dette kan føre til problemer for meg profesjonelt.

2. Min profesjonelle vurdering tilsier at han ikke skal videre. Men dette kan føre til at jeg fremstår som usympatisk blant mine kolleger som ikke er i min avdeling eller kjenner historien bak leverandørbytte, og i forlengelsen kan det føre til problemer for meg.

Anonymous poster hash: aad7e...f32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...