Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd


Anbefalte innlegg

Hei!

Min gamle corolla fikk vann i støtdempere bak, som frøs til is, og når jeg kjørte var det et voldsomt bråk der bak, ved humper/ sporete veier. Dette var i vinter. Fikk sjekka den, derfor jeg "vet" hvorfor.  Verksted skulle ha 17000 for å skifte de to demperne, så jeg tok med bilen hjem...fikk skiftet demperne av sønn' , 2000,-( dempere 1500, verktøy 500,-). Den er i orden nå. Men: når jeg kjører i ujevn vei, er det en lyd som har vært der i mange år: høres ut som om det ligger noe i bagasjerommet som hopper.  Det er tomt. Finner ikke noe ved oppheng, alt virker som festet , eksosanlegg osv. Noen ide'? Og ja, jeg kjører bil med høy musikk, for å ikke høre lyd, hvis det er ett svar😄 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fikk sjekket at demperne satt som de skulle. Ingen løse bolter der. Må vel ha den inn på verksted,  for å finne ut. Ingen lyd hvis presse/ rugge bil ned/ fra side til side, når den står. Så konklusjon fra svoger er at det ikkje er " farlig " å kjøre, vil ikke plutselig sitte med rumpa neri asfalten. Gammel bil ,kjør til den stopper helt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...