Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Olje og filterbytte


Anbefalte innlegg

Spørsmål ang bytte av oljefilter på 2018 1.8 tsi octavia.
Skal de 2 pakningene på plastikkstikken byttes? Må disse bestilles separat? Vet den større o-ringen som går rundt oljefilterbeholderen må såklart byttes. Fulgte kun med 1 pakning når jeg kjøpte oljefilter fra produsenten "muller filter"

Screenshot_20230410_221138_YouTube.jpg

Endret av Megalomania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Habla Møberg skrev (3 timer siden):

Nei, normalt ikke nødvendig å bytte om de ser grei ut. Kun den store som følger med.

Var innom vw å fikk se på orginalt filter fra delelageret. Var kun 1 pakning med slik du sier. Men alle sier noe forskjellig. Noen sier de av og til følger med. Må bare ta utgangspunkt i at de ikke trenger å byttes.

Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (6 timer siden):

Nei, normalt ikke nødvendig å bytte om de ser grei ut. Kun den store som følger med.

Hei igjen,

Ble nå faktisk litt usikker på om denne plastikkstikken er med på min modell.

Her er hentet fra youtube. Kunne nesten se ut som den sto igjen hvor filteret skal ligge?

Bilen jeg har er en 2018 1.8 TSI octavia

tsi.png

 

her også

 

 

tsi 1.png

Endret av Megalomania
Lenke til kommentar
Megalomania skrev (På 20.4.2023 den 17.52):

Hei igjen,

Ble nå faktisk litt usikker på om denne plastikkstikken er med på min modell.

Her er hentet fra youtube. Kunne nesten se ut som den sto igjen hvor filteret skal ligge?

Bilen jeg har er en 2018 1.8 TSI octavia

På filterlokket er det en pinne, nede i filterholderen er det du ser der røret hvor pinnen skal stikkes ned i. Så joda, du har nok den pinnen på ditt filterlokk. 🙂

Lenke til kommentar
Habla Møberg skrev (4 timer siden):

På filterlokket er det en pinne, nede i filterholderen er det du ser der røret hvor pinnen skal stikkes ned i. Så joda, du har nok den pinnen på ditt filterlokk. 🙂

Men på disse videoene henger ikke pinnen i filterlokket slik du beskriver (har sett det noen ganger). Ser nesten ut som den står igjen i beholderen. Videoene skal vise samme motor fra samme årgang.

 

 

Endret av Megalomania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...