Gå til innhold

Ny type SMS fra banken


Anbefalte innlegg

Banken har nå sendt det som virker som en påminnelse om å lese brev i nettbanken. "Du har mottatt en melding om rente- og prisøkning i din innboks i mobil/nettbanken". 

Er dette en ufarlig orientering som går ut til alle, eller er det en personlig advarsel om at jeg burde ha åpnet meldingen for flere uker siden?

Har nemlig lest at en annen bank, DNB, stengte noens nettbank fordi de ikke åpnet meldingene i innboksen. Men dette er fra en noe mindre bankgruppering. Likevel, de kan også ha begynt med en slik praksis. Klarer egentlig ikke å bli stresset mer av bankene nå, men de bryr seg vel ikke om det. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anonym24663256 skrev (9 minutter siden):

Så banken din er bare litt tidlig ute med implementering.

Takk for det! Da ble jeg litt for stresset. 

Men betyr dette at en ikke kan ha nettbank uten å ha mobiltelefon? De fleste har jo mobil uansett, men har det nå blitt et krav..

Lenke til kommentar
Nepa skrev (5 minutter siden):

Takk for det! Da ble jeg litt for stresset. 

Men betyr dette at en ikke kan ha nettbank uten å ha mobiltelefon? De fleste har jo mobil uansett, men har det nå blitt et krav..

Er nok ikke noe krav om mobil nei, men mest en ekstra beskyttelse av forbruker for å forsikre seg om enda tydeligere varsel ved renteheving.

Lenke til kommentar
Bytex skrev (6 minutter siden):

Bare aldri trykk på en link eller fyll ut noe som ber om bankid.

Har ikke problem med å slette svindelmeldinger, men to minutters svikt kan være nok. Skal ha vært en kaptein i utenriksfart som sa at han aldri lot seg lure. Men så var det en dag han var omtrent bortreist i hodet. Det var like før jul, han skulle reise hjem, blant annet. Da fikk han en svindelmelding, åpnet den og sendte over alt de ba om. Og han ble lettet for penger som han ikke fikk tilbake. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...