Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Brann- og lyddør


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en hybel i leiligheten min som jeg leier ut. Det er felles entré til leiligheten, men så er det egne dører til leilighet- og hybeldelen. Hybeldelen har pr i dag en vanlig soveromsdør. Dette vil jeg gjøre noe med slik at det blir mer behagelig for leietaker, altså at det blir ingen støy for hen hver gang jeg går inn eller ut av leiligheten. Er det noen som har vært bort i kjøp inkl. montering av brann- og lyddør. Kan noen anbefale noe eller evt. tipse om hva jeg skal se etter? Her ønsker jeg ikke å spare penger på, men heller ikke betale en blofpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det berre er lydisolering du ser etter så vil dette typisk være dører som er lettare og billegare enn branndører. Enkelt forklart så er bpde brann- og lydisolerte dører godt isolerte, men branndører må i tillegg være ubrennbare medan dører som er isolert for lyd eller varme kan byggast med alt frå isopor til steinull. 

Når er leilegheita bygd? Er det ventilasjonsforhold som du må ta høgde for når du bytter dør?

Eit billeg og enkelt fyrstesteg kan være å montere tettelist rundt dørkarmen, du kan til og med montere lydisolerande plate på dørbladet, til dømes gipsplate eller lydabsorberande plate. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...