Gå til innhold

Mikrofon uten ekko til hjemmekontoret


Anbefalte innlegg

13 hours ago, Nimrad said:

På hjemmekontoret sitter jeg med to stk Kanto YU2 tilkoblet med USB til PC-en. I tillegg har jeg et webkamera som har innebygd mikrofon, men denne skaper ekko. Finnes det noen praktiske løsninger uten å gå over til headset? Ønsker ikke å bruke mye penger på dyre mikrofoner som tar mye plass.

Du skriver at du "i tillegg" har et webkamera med innebygd mikrofon? Har du totalt én mikrofon eller to mikrofoner? Altså én i webkameraet og én i laptoppen? Eller bare én mikrofon totalt? Jeg hadde et lignende problem, da jeg opplevde at mikrofonen på webkameraet var drit dårlig. Så jeg gikk over til å snakke inn i en separat, ekstern mikrofon i stedet. Men jeg glemte å mute webkameramikrofonen. Måtte gå inn i kontrollpanelet i Windows og aktivt "mute" den dårlige mikrofonen, altså disable lyd inn på den. Det løste problemet med ekko.

Ellers anbefaler jeg denne: https://www.komplett.no/product/780302/datautstyr/kontorutstyr-rekvisita/presentasjonsutstyr/hoeyttalertelefoner/jabra-speak-510-for-microsoft-lync

Koster jo 1290,- men det kan vel jobben betale. Viktig med god lyd på møter. Den fanger opp lyd godt, og jeg har aldri opplevd ekko med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...