Gå til innhold

Får ikke til å endre parameter - smarthus


Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å gjøre leiligheten min litt smartere. Jeg har bla Mill Wi-Fi styrte ovner, diverse sensorer, røykvarslere og lysstyring mm. Jeg bruker Samsung smart hub til røykvarslere, sensorer og lys, og Mill sin egen app til å styre varmen. I det siste har jeg fått et problem... Det er at jeg får ikke til å endre på innstillingene i appene. For eksempel byttet jeg batteri i røykvarsleren på badet. For at den ikke skal løse seg ut hver gang man dusjer mer enn 5 minutter må jeg endre sensitiviteten til lav. Det får jeg ikke lov til lengre. Har forsøkt det på alle røykvarslere i leiligheten, men får ikke lov til å endre på noen. Tidligere slo også vaskemaskin og tørketrommel seg av hvis varsleren på badet gikk. Det gjør de ikke lengre heller, og jeg får ikke lov til å lagre det som et valg mer. 

 

Parallelt vil ikke tamperaturen på Mill ovnene justere etter forhåndsinnstilt dag/natt senking. Ovnene står konstant på 10 grader med mindre jeg justerer temperaturen manuelt. Jeg lurer derfor på om det kan være enn sikkerhets innstilling i router eller MESH systemet som hindrer dette siden begge systemene som er uavhengig av hverandre ikke vil oppdatere seg slik de skal? Jeg har ikke hatt problemer med ting tidligere. Det skjedde etter jeg fikk nytt MESH system. Har D-LINK COVR-1103 MESH og Sagemcom 3890 router. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...