Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utleieren bruker inngangen til sokkelleiligheten som hundedo


stekstek96

Anbefalte innlegg

Bor for øyeblikket i en sokkelleilighet i Oslo i en enebolig leid av utleierene i etasjene ovenfor. Foran huset er en hage som brukes veldig lite bortsett fra meg og samboeren min som skal gå inn og ut, men også av hunden som et toalett. Fremfor å gå tur med hunden brukes nå hagen som vi må bruke for å komme oss ut med som en personlig hundedo av utleierene. Som utsikt ser vi stadig hunden bæsje og bæsjene blir ikke plukket opp med mindre vi sender dem meldinger om dette. Har skjedd flere ganger at jeg har tråkket på bæsjene og det blir som et slags minefelt til inngangen . Er dette noe vi bare må finne oss i og alltid mase på at de skal fjerne hundebæsj eller er det noe man kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, ps5 said:

Hva med å se etter noen annet å leie? Hvis ikke utleier endrer oppførsel om dette er påpekt er det nok ikke så mye annet å gjøre.

Ja, vi tenker å kjøpe en bolig relativt snart, lurte i hovedsak om det var noe vi kunne vise til for å redusere problemet i mellomtiden. 

Lenke til kommentar

Om det har seg slik at dere MÅ gå gjennom hagen for å nå deres utgang/inngang og denne er fult opp av hundedritt som huseier ikke fjerner, og kun fjerner dette om dere gir beskjed, så ville jeg sendt ett rekommandert brev der det står at dere holder tilbake husleie om hundedritten ikke fjernes. 

 

Edit: Regner ikke med det står i kontrakten dere har underskrevet at huseier kan bruke inngangspartiet deres som en "hundebinge", så da er ikke leiligheten i rett stand, og da mener jeg(Bare rett meg om jeg tar feil), at dere har, med loven i hånd, lov til å tilbakeholde husleien til dette er fikset.

Endret av TwoFace
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...