Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte katalysator Huyndai I20 bensin 2012 mod


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har skiftet katalysator på verksted og vet hva prisen ligger på både ifht selve katalysatoren og arbeid? Fikk oppgitt pris på 15-20 000 kr for ny. 5-6000 for brukt og 3-4 timer arbeid på installering av brukt mtp tilpasning. Altså et prisoverslag på ca 12000 kr for brukt og arbeid inkl 1,5 t for å finne ut av som var feil med bilen. På både Biltema og Skruvat ser at nye katalysatorer koster rundt 1-2000 kr f.eks. Noen som har noen tanker om pris og arbeidstid og evt bare generelle tips? 
 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thersil skrev (12 minutter siden):

Noen som har skiftet katalysator på verksted og vet hva prisen ligger på både ifht selve katalysatoren og arbeid? Fikk oppgitt pris på 15-20 000 kr for ny. 5-6000 for brukt og 3-4 timer arbeid på installering av brukt mtp tilpasning. Altså et prisoverslag på ca 12000 kr for brukt og arbeid inkl 1,5 t for å finne ut av som var feil med bilen. På både Biltema og Skruvat ser at nye katalysatorer koster rundt 1-2000 kr f.eks. Noen som har noen tanker om pris og arbeidstid og evt bare generelle tips? 
 

Kan nok hende at ny kan skaffes fra andre leverandører. Er sikkert merkeverksted du har fått den prisen fra? Høres mye ut med med opp til 4 timers arbeidstid for å skifte den, såfremt det ikke knekker noen skruer underveis. 

Det som selges på Biltema og Skruvat er universale og krever sveising for at det skal kunne brukes. Til den prisen, så kan ikke et verksted gå god for kvaliteten. Du kan sjekke nettbutikker som eurodel.no bildeler.no og de selger en som passer. 

Om du oppgir registreringsnummeret ditt, så kan jeg hjelpe å finne noe som kan passe evt. 

Lenke til kommentar
Opelduude skrev (1 time siden):

Kan nok hende at ny kan skaffes fra andre leverandører. Er sikkert merkeverksted du har fått den prisen fra? Høres mye ut med med opp til 4 timers arbeidstid for å skifte den, såfremt det ikke knekker noen skruer underveis. 

Det som selges på Biltema og Skruvat er universale og krever sveising for at det skal kunne brukes. Til den prisen, så kan ikke et verksted gå god for kvaliteten. Du kan sjekke nettbutikker som eurodel.no bildeler.no og de selger en som passer. 

Om du oppgir registreringsnummeret ditt, så kan jeg hjelpe å finne noe som kan passe evt. 

Har ikke hatt den inn på et Huyndai verksted nei, er vel et meca/lokalt lite verksted. Er i utgangspunktet positiv til gjenbruk av deler og gjenbruk generelt, men når det kommer til katalysator så vet jeg ingenting om alder på delen/bilen den kommer fra eller hvor godt vedlikeholdt bilen den kommer fra har vært og da blir jeg litt usikker på om det er verdt det eller lurt rett og slett. Kjedelig om den brukte katalysatoren ikke er i god tilstand eller om det er en del som ikke er verdt prisen.  Forventer ikke nødvendigvis levetid som på ny del, men ja. 15 lapper for ny del blir for mye å betale for meg, så det er uaktuelt. Hadde jeg hatt god inntekt og bilen var ny hadde saken vært en annen. 4 timer er kanskje i overkant ja, men dette var et overslag så vet ikke om det er worstcase scenario eller at de har sett noe under bilen som jeg ikke vet noe om. Takk for tips. Har hørt mye om Biltema deler som ruster ihjel veldig fort så slo det fra meg ganske kjapt og hvis det i tillegg innebærer sveising er det uaktuelt. Skal prøve å finne del selv først, men takk for tilbudet.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (14 minutter siden):

Hvilken feilkode og feilsøking ligger til grunn for konklusjonen om at katalysatoren må byttes?

Fikk ikke oppgitt hvordan de har funnet ut at det var katalysatoren så ingen feilkode oppgitt. Men se beskrivelse av problemet i mitt andre innlegg: 

Tips til hva som kan være galt med bilen min 

la det ut i går. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...