Gå til innhold

Synology DS1512+ blinker med blått lys


Gib

Anbefalte innlegg

Synology ds1512+ blinker med blått lys

Jeg hadde et par kjappe strømbrudd som fikk NASet til å knele, power lampen står bare å blinker blått uten å kvittere med pipelyd når jeg skrur den på. Jeg anser boksen som tapt, har kikket litt på nett uten å finne noen spesifikk for DS1512+, men dersom noen har noe konkrete tips så takker jeg for det.

Så da er spørsmålet, kan jeg flytte diskene over i et nytt NAS fra synology å få opp filstrukturen? Jeg vet diskene er ok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som det kan være strømforsyningen, den kan trolig byttes ut. Jeg har byttet den ut da den døde i min Synology NAS.
Merk at hvis du tar kontakt med Synology og de sender deg en ny PSU, så må du betale for mva. Så jeg vil anbefale at du tar kontakt med selger, ikke med Synology.

Ja, det kan du. Så lenge HDD-ene er i god stand så er det uproblematisk.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (23 timer siden):

Det høres ut som det kan være strømforsyningen, den kan trolig byttes ut. Jeg har byttet den ut da den døde i min Synology NAS.
Merk at hvis du tar kontakt med Synology og de sender deg en ny PSU, så må du betale for mva. Så jeg vil anbefale at du tar kontakt med selger, ikke med Synology.

Ja, det kan du. Så lenge HDD-ene er i god stand så er det uproblematisk.

Prøvde en PSU fra PC for å se om det ble bedre men det resulterte ikke i noe. Hadde vært greit å funnet et skjema så man kunne få målt kontaktene. Men boksen begynner nå uansett å trekke på årene så en utskifting kan vel være på sin plass, er litt overrasket over prisen på ny 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...