halnes1 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Hvis vi ser på median lønn i Norge og Sverige i 2024. Norge 53490 nkr. Sverige 35600skr eller 37890nkr Det blir vel ca, 41% høyere lønn i Norge 1
Simen1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Inge Rognmo skrev (4 timer siden): Kanskje du skal lese facebook-innlegget til Nordstad selv, så det blir riktig, før du beskylder ham for dårlige matte-kunnskaper? 143,80kr er, helt riktig, 47,23% DYRERE enn 97,67. Og det korrekte sitatet fra Nordstad er dette: "Den norske kaffen er 47% dyrere, altså." Forvrengningen til "noe som tilsvarer en besparelse på ca. 47% for den svenske kaffen" og "I en sammenligning var filtermalt kaffe ca. 47% billigere i Sverige enn i Norge, med priser på rundt 98 kr/kg i Sverige og 144 kr/kg i Norge " må altså tilskrives Google sin "geniale" AI/KI. En kunstig intelligens med mattekunnskaper som, etter det du sier, er dårligere enn 7.klasse-pensum, altså. Greit å vite for alle som elsker å bruke ChatGPT, Gemini, og hva de nå heter, ukritisk. Det blir nok en stund til neste gang jeg poster noe av det slaget uten å kontrollregne matematikken deres... Fint at du forklarer og siterer kilden. Jeg har ikke konto på det nettstedet og de krever visst det for å få lese innlegg der. Jeg boikotter facebook hardt.
Føniks Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Hva har dere kommet frem til her? Alle skjønner vel hvorfor vi har de prisene som vi har? Det er selvfølgelig tollmuren på mat som er den bakenforliggende årsaken. Problemet er ikke dagligvarekjedene, problemet er konkurransefordelen norsk matindustri har i det norske markedet. Endret 2 timer siden av Føniks 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå