Gå til innhold

Installering av Windows 10 På nytt


Anbefalte innlegg

Tenkte å å installere Windows 10 på nytt, siden jeg opplever problemer med lyddrivere, og at jeg bruker en Microsoft konto istedenfor en lokal konto.

Jeg har to SSDer, der den første er delt opp i to partisjoner, og den andre SSDen bruker jeg til å oppbevare spillene. Kan jeg bruke den tomme partisjonen på SSD 1 for å sikkerhetskopiere filene jeg vil beholde til den neste Windows-installeringen?

Den første nøkkelen som ble brukt på Pc-en var en Windows 10 retail nøkkel, men så byttet jeg til en billig Windows 10 Pro OEM Nøkkel. I innstillingene står det at Nøkkelen er knyttet til Microsoft-kontoen, da lurer jeg på om jeg kan gjøre en ren installering av Windows uten a koble til en Microsoft-konto.

Aktivering.png

SSD.png

Endret av Johnw
Uferdig inlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal kunne velge "custom install Windows only (advanced)" det er en av første spørsmålene Windows installasjonen spør om. Og kan da velge hvilken partisjon du skal installere på. Men for å si det slik her er det en mulighet til å velge feil, så det er ikke spesielt trygt å ha backup på den andre partisionen. Mulig at du kan se hvilken som er hva ut fra størrelsen på partisjonene.

For Windows 10 går det å ha lokal konto fortsatt ser det ut som: How to set up Windows 10 with local account | Windows Central

Så lenge du har lisensnøkkelen til Windows 10 Pro så skal det vel gå å installere uten microsoft-konto.

Lenke til kommentar

Generelt er det risikofylt å la personlige data ligge på samme harddisken (selv om det er en annen partisjon), som man skal reinstallere OS-et til. Det er ikke alltid installasjonsprogrammet oppfører seg som forventet. Noen ganger respekteres heller ikke de konfigurasjoner man gjør.

Beste er å kopiere midlertidig til en annen disk og attpåtil koble fra eller deaktivere denne, før du begynner reinstallasjonen. Noe jeg ikke alltid gjorde før, helt til jeg brant meg og mistet alle data på Diverse-disken min.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...