Gå til innhold

Hvordan registrerer jeg bedriften i foretaksregisteret?


Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen her som vet hvordan man registrer bedriften i foretaksregisteret? Fikk en melding av Brønnøysund at jeg måtte gjøre dette for at bedriften min skal bli opprettet, men er jo NULL informasjon hvordan man gjør dette, hverken på selve melding eller noen andre steder på internett...

Endret av håvard27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
håvard27 skrev (13 minutter siden):

Hei,

Er det noen her som vet hvordan man registrer bedriften i foretaksregisteret? Fikk en melding av Brønnøysund at jeg måtte gjøre dette for at bedriften min skal bli opprettet, men er jo NULL informasjon hvordan man gjør dette, hverken på selve melding eller noen andre steder på internett...

er det AS eller enkeltpersonforetak? 

Det er kun innenfor noen bransjer det er nødvendig å registrere enkeltpersonforetak i foretaksregisteret. 

Det du leter etter er nok å sende en samordnet registermelding fra Altinn 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, HW1 said:

er det AS eller enkeltpersonforetak? 

Det er kun innenfor noen bransjer det er nødvendig å registrere enkeltpersonforetak i foretaksregisteret. 

Det du leter etter er nok å sende en samordnet registermelding fra Altinn 

Takk for svar. Er et ENK. Fikk melding i dag om at jeg måtte registrere meg i foretaksregistret pga hva jeg skal drive med.

Lenke til kommentar
håvard27 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Er et ENK. Fikk melding i dag om at jeg måtte registrere meg i foretaksregistret pga hva jeg skal drive med.

Når du sendte samordnet registermelding fikk du spørsmål om selskapet skulle registreres i foretaksregisteret, du har valgt nei her, du skulle istedenfor valgt ja. 

Jeg har aldri hatt tilsvarende problem som deg, men hvis du ikke har fått org nummer så ville jeg bare startet på og sendt inn en ny samordnet registermelding. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...