Gå til innhold

Når man søker uføre forsikring..


xrays

Anbefalte innlegg

xrays skrev (På 14.12.2022 den 11.55):

Er i 50 årene, div slitasjer da. 

Mitt mål er å bli en eller annen grad av ufør og usikker på hvor mange prosent som blir resultatet. Men vet hva som kreves vedr. uføre forsikringen det er snakk om. Der er jeg også usikker på om jeg blir sett på som nok ufør. Hater alt som har med nav og slikt å gjøre og grøsser når jeg tenker på å komme inn i en slik prosess, og nå har ting bare bakker på seg med å vært svært lite sykemeldt, konstant utslitt og misfornøyd, utsatte oppgaver pga mangel på tid overskudd mot og beslutning,

jo sant lure på om jeg vil slå meg til ro der jeg bor fordi det blir kroken på døra for mye boliglån, angre på at jeg gjorde tidligere og ikke gjorde tidligere, livet er en evinnelig belastning med følelse av konstant ufrihet. Lurer på Syden og selveier, utleie, jeg har en annen tråd om høy felleskostnader som jeg ikke syns noe om. Føles som om ting er skikkelig surr. 

Du må nok legge ved dokumentasjon fra lege eller spesialist, og eks kan uføreforsikringen din kun bli gjeldende hvis du har minst 40% ufør status. Skal stå ganske konkret hva du har å forholde deg til. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nacario skrev (15 timer siden):

Du må nok legge ved dokumentasjon fra lege eller spesialist, og eks kan uføreforsikringen din kun bli gjeldende hvis du har minst 40% ufør status. Skal stå ganske konkret hva du har å forholde deg til. 

Hvor mange % som er gjeldende for å bli kvalifisert til uføreforsikring er varierende. Tror IF har 40% og atter andre har minimum 50% opptil 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...