Gå til innhold

ingen lyd ved oppstart


Anbefalte innlegg

Kjører en Amd Ryzen 5 5600g med 16 gb ram. Win er win 11 versjon 22h2. Når jeg starter opp pc etter en stund så får jeg ikke lyd når jeg skal se noe. Men når jeg restarter den så får jeg lyd.

 

Et annet problem er at jeg prøver å oppdatere driverne, dette bruker keg amd sitt vertøy for å finne den rette. Driveren blir funnet, men når jeg starter innstalasjonsprosessen så stopper den opp når jeg trykker neste etter først ha startet programmet.

 

Noen forslag på hvorfor det er sånn?

Takker for hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
FB.093090871808135 skrev (14 minutter siden):

Kjører en Amd Ryzen 5 5600g med 16 gb ram. Win er win 11 versjon 22h2. Når jeg starter opp pc etter en stund så får jeg ikke lyd når jeg skal se noe. Men når jeg restarter den så får jeg lyd.

Et annet problem er at jeg prøver å oppdatere driverne, dette bruker keg amd sitt vertøy for å finne den rette. Driveren blir funnet, men når jeg starter innstalasjonsprosessen så stopper den opp når jeg trykker neste etter først ha startet programmet.

Noen forslag på hvorfor det er sånn?

Takker for hjelp på forhånd.

Hei! 

Er problemet at du ikke får lyd når du skal se en video på f.eks YouTube? 

Jeg vil anbefale å se om du får installert drivere via Windows update. 

Trykk på startmenyen > søk etter "Windows update" > Søk etter oppdateringer her. 
Dersom du nettopp har oppdatert til Windows 11 kan det være at det er noe problemer med driverne som du er inne på. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
FB.093090871808135 skrev (11 minutter siden):

 Min tv er koblet til denne pc-en. Så mangel av lyd gjelder netflix, youtube etc. 

Sikkert et dumt spørsmål men har du sjekket at du ikke har slått av lyden på TV'en? 

Lenke til kommentar
FB.093090871808135 skrev (44 minutter siden):

 Min tv er koblet til denne pc-en. Så mangel av lyd gjelder netflix, youtube etc. 

bilde.png.cb2bd2c837427f404c5f2b0ebc270c8f.pngHvordan ser dette ut for deg når du ikke har lyd på TVn? Kan det bare være så enkelt at du har slått på TVn etter du har slått på PCn, din og du må manuelt velge TVn som lydutgang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...