Gå til innhold

Mening om en sjef


Anbefalte innlegg

 

Litt usikker på om dette er riktige plassen på Diskusjon, så Mod flytt gjerne posten til riktig sted.

Hei.

Jeg lurer på om jeg kan få noen meninger vedrørende en sjef på en ny arbeidsplass?
Skal prøve å gjøre dette kort.

Jeg har lenge vært utenfor arbeidslivet, og er først nå klar for arbeid igjen.
Jeg har fått ordnet en 3 måneders praksisplass i en matbutikk.

Sjefen har fra dag én vært veldig hyggelig.
Jeg har vært der i snart 1 måned.

I starten gjorde sjefen klart utrykk for at jeg skulle få opplæring og at vi startet "fra scratch" selv om jeg har mye erfaring fra matbutikk før.
Dette syntes jeg er fint for da kan jeg få den opplæringen de mener er riktig for deres butikk.

I starten pleide vi å ta en samtale sånn på slutten av dagen slik at hun kunne gi meg tilbakemelding på hva som har gått greit, og hva jeg eventuelt må jobbe mer med.
Jeg får meget gode tilbakemeldinger fra kollegaer og asst. butikksjef, jeg ser at kunden blir veldig glad og lyser opp når jeg hjelper kunden med å finne varen eller hjelper kunden med rett vare, jeg jobber iherdig så svetten siler og jobber effektivt. Dette blir lagt merke til av alle og tilbakemeldingene er som sagt veldig gode.

Men i det siste har sjefen snudd totalt i både væremåte og holdning ovenfor meg. Fra nevnte samtaler på slutten av dagen, til gode tilbakemeldinger, til opplæring hun var så opptatt av, til å hjelpe meg føle meg velkommen, til kald skulder, fjern, meget kort blikkontakt, blir etterlatt mye til meg selv, får beskjed om å gjøre oppgaver hun vet jeg ikke har fått opplæring i, til å ignorere avtale om når neste arbeidsdag skal være (vi har ikke faste dager/tider), til å ikke svare på tekstmeldinger.

Det har vært en så total forandring på kort tid at jeg skjønner nesten pokker ikke hva som skjer.

Jeg har gitt henne kreditt for at hun er nok veldig opptatt, det har jeg respektert og vist meg som en støtte-spiller for å vise at jeg spiller på deres lag hele veien, men blir nå altså møtt med noe totalt annet enn førsteinntrykket og noe totalt annet enn hvordan det pleide å være. Hun er også mye generelt borte og vekke fra andre selv om hun er fysisk i butikken.

Alt var så perfekt det kunne blitt der, og nesten alt er jo fortsatt veldig bra, men denne vaklinga fra sjefen gjør meg ustabil merker jeg.

Noen jeg har pratet med mener hun kan være misunnelig og føler konkurranse mot meg, men jeg er da ikke ute etter hennes jobb. Burde hun ikke være litt stolt & glad over å ha en ansatt som får mye skryt og som hjelper butikken? Merker hun er gjerne mer hyggelig mot andre kollegaer også.

Hva tenker dere? Finne noe annet? Er det kanskje lite troverdig at jeg får fast jobb her? Kan det virke som at avgjørelsen på at jeg ikke får fast jobb der etter praksistiden er allerede tatt?

Merker at dette går ganske inn på meg, jeg finner hele situasjonen veldig leit da jeg liker denne jobben godt.  

Sier takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette på en butikk ala rema 1000, gjennom nav systemet?

Det er ganske kjent at butikker og bedrifter utnytter dette systemet kraftig. Det er basically gratis arbeidskraft i 6 måneder for dem, så tar de inn en ny en som de gjør akkurat det samme med. "Gulroten" de dingler foran folk i starten er fast stilling, men etterhvert forsvinner dette og de vil bare bli kvitt deg når nav perioden er over og de får inn ny gratis arbeidskraft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
kremt skrev (4 minutter siden):

Er dette på en butikk ala rema 1000, gjennom nav systemet?

Det er ganske kjent at butikker og bedrifter utnytter dette systemet kraftig. Det er basically gratis arbeidskraft i 6 måneder for dem, så tar de inn en ny en som de gjør akkurat det samme med. "Gulroten" de dingler foran folk i starten er fast stilling, men etterhvert forsvinner dette og de vil bare bli kvitt deg når nav perioden er over og de får inn ny gratis arbeidskraft.

Takk for svar.

Jeg kan si at det er en KIWI butikk, og at ansettelsen foregikk igjennom et system hvor NAV er inne i bildet.

Det er mer bestemt Fretex Jobb & Oppfølging hvor jeg & min kontaktperson der sammen har dratt til denne butikken.

Hun fra Fretex sitter med oppfatning av at denne sjefen ikke utnytter situasjonen, men jeg har helt ærlig vært inne på tanken selv om dette du skriver her da jeg har hørt om tilsvarende episoder. Dette er jo som du sier vinn-vinn situasjon for butikken da de på slutten av praksistiden kan si beklager, fullt hus, men takk for masse gratis arbeidskraft.

Sjefen hadde også jobbintervju med en i går, som leder meg til å tro at det kanskje ikke ligger i kortene at jeg er prioritert for noen fast ansettelse, men det vil jeg ikke konkret bekrefte at er tilfelle.

Lenke til kommentar
piemouri skrev (Akkurat nå):

Grunnen til endringen hos sjefen din kan jo være mye. Kanskje du skal initiere til en lengre samtale for å avklare de spørsmålene du sitter inne med? Tror at å åpne opp for mange alternativer uten at det har helt rot i den faktiske tilstanden kan kanskje gjøre det verre.

Takk for svar.

Jeg er enig. Åpen dialog er veldig viktig så jeg skal drøfte et møte med sjefen gjennom min kontaktperson.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...