Gå til innhold

AMD Radeon RX 7xxx ( RDNA3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planen er å veldig snart bytte ut RTX 3080-kortet med RX 7900 XTX som ble kjøpt i april (...). Blir en ny NVMe SSD (har sett meg ut WD Black SN850X, 1 eller 2 TB) og ny Windows 11 Tiny installasjon.

Så kommer turen til skjermkortet - er det noe jeg bør tenke på, anbefalt driver, innstillinger etc.? FSR, oppskalering, AI etc. skal AV - dvs. bort / vekk / ut av mitt åsyn. Jeg ofrer gjerne FPS for "ren" ytelse.

Har 4 skjermer, hvorav 3 er identiske og skal i et multiskjermsoppsett tilsvarende Nvidia Surround. Fjerde skjermen er en TV jeg kun bruker som monitor til å se på film.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
PaladinNO skrev (54 minutter siden):

Planen er å veldig snart bytte ut RTX 3080-kortet med RX 7900 XTX som ble kjøpt i april (...). Blir en ny NVMe SSD (har sett meg ut WD Black SN850X, 1 eller 2 TB) og ny Windows 11 Tiny installasjon.

Så kommer turen til skjermkortet - er det noe jeg bør tenke på, anbefalt driver, innstillinger etc.? FSR, oppskalering, AI etc. skal AV - dvs. bort / vekk / ut av mitt åsyn. Jeg ofrer gjerne FPS for "ren" ytelse.

Har 4 skjermer, hvorav 3 er identiske og skal i et multiskjermsoppsett tilsvarende Nvidia Surround. Fjerde skjermen er en TV jeg kun bruker som monitor til å se på film.

Jeg søkte litt på nett om dette. Kom over et tips om at det finnes et tilleggsprogram i den vanlige installasjonen. Når AMD Adrenaline er installert så ligger filen her: C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\EyefinityPro.exe

Poenget er at dette programmet er i stand til å gruppere skjermene i flere grupper. Har ikke erfaring med det selv. Jeg bruker bare den vanlige versjonen (AMD Adrenaline), har 2 skjermer.

Endret av Svein M
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...