Gå til innhold

Oppgradering av CPU, hovedkort og ram fra i7-8700K


Anbefalte innlegg

Hei ser på å oppgradere cpu og da hovedkort/ram. har nå i7-8700K kjører 3080ti GPU og tenker det er på tide å få en matchende CPU. Er det noen forslag jeg tenker på siste gen av AMD, men burde jeg sitte på gjerdet til det kommer en gaming CPU fra AMD (ala Ryzen 7 5800X3D) i denne generasjonen? Eller kanskje vente på intels neste gen?

 

Skal bruke dette hovedsakelig til gaming med gode resultater som står noe til kosten. Altså jeg kjøper ikke det dyreste om det ikke gir mye berde ytelse. Typisk så legger jeg meg på x080 gpu i kost og ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på det samme, og er i omtrent samme situasjon som deg.

Har også et 3080TI-kort, men med en I5 9600K-prosessor.

De tyngre tingene jeg bruker min PC til er primært gaming, og har også derfor lurt litt på 5800X3D, men vurderer å vente til 7800X3D e.l. kommer. 
Ryktene sier at disse vil bli lansert i januar:
https://www.hardwaretimes.com/amd-to-announce-the-ryzen-7-7800x3d-ryzen-9-7900x3d-7950x-in-january-2023-rumor/

Jeg kjøpte tidligere AMD-prosessorer, mest for å holde liv i konkurransen, men gikk over til Intel når AMD begynte å henge for langt bak. Men nå har jo AMD klart å lage ganske bra gaming-prosessorer igjen, så hvis det ikke er store forskjellen mellom AMD og Intel kjøper jeg gjerne AMD igjen.

Jeg har i tillegg 4000MHz DDR4-minne som jeg helst ville ønske å beholde litt til for slippe å bruke alt for mye penger på en gang.

Derfor har jeg lurt litt på om jeg kanskje skal gå rett på 5800X3D allerede nå. Den har jo fått mye skryt, og skal være vel så god som de fleste 12-generasjon Intel-brikkene. Og den matcher vel selv 13600 brukbart så vidt jeg skjønner. 

Ser at NetOnNet har hadde tilbud på 5800X3D nå (Æsj, ser nå at den har blitt utsolgt...): 
https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/prosessor/amdsocketam4/amd-ryzen-7-5800x3d-without-cooler/1024491.13682/ 

Spiller mest FPS-spill, og MSFS2020. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...