Gå til innhold

Er cpu-en min ødelagt?


luklot

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle installere cpu-en min her om dagen og når jeg skulle det presset jeg med uhell det coveret som er det cpu-en skal være mot cpuen og hørte et klikk. Cpu-en ser helt normal ut og ser ikke ut som har noen skader, men har ikke prøvd å starte pc-en enda fordi viftene og lagring ikke har kommet enda.

Tror dere cpu-en min kan ha tatt skader? Det er en 12th gen 12600k

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (1 minutt siden):

Sånn montereres en slik cpu: 

  Vis skjult innhold

 

Har du skadet noe på cpu eller hovedkort mener du?

Jeg vet ikke, men jeg lurer på om den kanskje kan være det siden jeg hørte et klikk. Jeg ga ikke så mye kraft, men fortsatt ubehagelig når man ikke skal gjøre det slik jeg gjorde det

Lenke til kommentar

Det som er viktig er at cpu blir lagt forsiktig ned på socket og er helt på riktig plass før en presser ned lokket mot cpu. På denne måten unngår en skader nede i socket. Om det derimot er bare mekansismen rundt og det løse lokket som skal poppe av du har hørt lyd fra så er det ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (6 minutter siden):

Det som er viktig er at cpu blir lagt forsiktig ned på socket og er helt på riktig plass før en presser ned lokket mot cpu. På denne måten unngår en skader nede i socket. Om det derimot er bare mekansismen rundt og det løse lokket som skal poppe av du har hørt lyd fra så er det ikke så farlig.

Så det er ikke farlig at jeg presset det løse lokket ned mot cpuen? Den lå riktig og alt.

Lenke til kommentar

En stund siden jeg monterte CPU sist, men har minner om at det knaker i rammen eller bøylene når du fester den. Så lenge CPUen har ligget riktig så hadde jeg ikke tenkt mer over det. Du finner fort nok ut om den er skadet, men det høres ikke ut som du har gjort noe galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...