Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva må norske myndigheter/selskaper melde videre?


Loading......

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å få et svar på 1 Spørsmål.   Et skatterelattert spørsmål, men jeg/vi klarer ikke å få en time hos skattemyndighetene(fullbooket)

Å de vill ikke besvare dette spm på telefon. Så jeg leter nå etter noen som kan besvare dette. Jeg betaler gjerne for en time i feks Oslo eller Sandefjordsområdet.

Spørsmålet er: Når en ungarer begynner å jobbe i norge, hva er faktene/dataene, Selskapet/arbeidsgivern/ Norske myndigheter osv. er nødt til å sende til Ungarn? 

Om de må sende noe i det hele tatt?  Og hvor sender de i såfall dette?  Skattekontor, Ungarske myndigheter osv.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom en ungarsk borger begynner å arbeide i Norge vil ikke norske skattemyndigheter uten videre melde dette til ungarske skattemyndigheter. Norske skattemyndigheter har imidlertid rett til å gjøre det, i medhold av skatteavtalen mellom Norge og Ungarn artikkel 26. Norsk arbeidsgiver som ikke driver virksomhet i Ungarn vil heller ikke ha plikt til å sende opplysninger til ungarske myndigheter. Norske trygdemyndigheter kan etter omstendighetene opplyse ungarske trygdemyndigheter/skattemyndigheter om at vedkommendes medlemskap i norsk trygd som følge av arbeid i Norge, men om det skjer automatisk vet jeg ikke. 

Ut fra temaet du virker å lure på vil du ikke få svar fra Skatteetaten hverken på telefon eller i et møte. Skatteetaten vil ikke diskutere samarbeid mellom forskjellige lands skattemyndigheter på noe mer enn et helt generelt plan. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...