Gå til innhold

Dokumentarprat. Generell diskusjon om/rundt dokumentarer.


Anbefalte innlegg

Jeg har stor glede av serieprat-tråden for å plukke opp tips og ellers diskusjon rundt TV-serier. Ønsker med dette å lansere en tilsvarende tråd for dokumentarer hvor det er lav-terskel for å komme med tips og eller diskusjoner rundt aktuelle dokumentarer, både nye og gamle. Ikke vær redd for å nevne gamle serier eller opplagte tips. Er ikke sikkert alle har fått de med seg.

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sparker i gang tråden med å varmt anbefale de siste to dokumentarene jeg har sett:

- Fighterhjerte (TV2)

- Hodet i klemme (NRK)

Begge seriene følger henholdsvis utøvere innen MMA og bryting i Norge. Veldig morsomt å få litt innblikk i hverdagen til disse utøverne og delta både på oppturer og nedturer. Generelt synes jeg det er fascinerende å følge med på og se folk som jobber hardt for å nå et mål innenfor sport eller andre disipliner. 

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Håpet på mer aktivitet her! :) 

Legger ut noen flere dokumentarer jeg har sett siden sist som jeg trygt kan anbefale.

- Estonia - Funnet som endret historien.

Utrolig interessant dokumentar som belyser en ulykke/tragedie som jeg kun har hørt om fra min oppvekst og som viste seg å være langt verre enn jeg visste. 

Hodet i klemme sesong 3

Holder oppe nivået fra tidligere sesonger. Veldig bra.

- Alt for Norge 

Dokumentarfilm om norsk fotballs storhetstid på 90-tallet med fokus på Drillo.

- Våre beste menn

Som over, men i serieformat og med mer fokus/innspill fra spillerstallen.

- Break Point

Tennisdokumentar på Netflix. Litt som Drive2Survive, men for tennis. Utrolig interessant å følge disse utøverne. Særlig det mentale aspektet rundt tennis er fascinerende. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ingen som ser dokumentarer her? :D 

Kom gjerne med tips om dere har noen. Jeg trenger sårt flere dokumentarer å se på.

Kan på det varmeste anbefale Watch Turning Point: The Bomb and the Cold War | Netflix Official Site - en dokumentar om den kalde krigen som går fra slutten av andre verdenskrig og helt til vår samtid. Utrolig interessant og bra laget. 

Skummelt å se hvor nær verden har vært full atomkrig ved flere anledninger. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...