Gå til innhold

Feil i årsregnskap, klage.


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver et eget AS (Holdingselskap) og førte en post feil i regnskapet. Jeg oppdaget ikke dette når vedtaket om godkjent årsregnskap kom, men når jeg fikk skatteoppgjøret så skjønte jeg det var blitt feil. Dette har medført at jeg skatter altfor mye og det blir helt feil.

Vedtaket om godkjent årsregnskap mottok jeg i august, og med 3 ukers klagefrist. Den er selvsagt utgått. 
Skatteoppgjøret kom derimot i forrige uke, og har også 3 ukers klagefrist. Kan jeg klage på Skatteoppgjøret, og da henvise til feil i årsregnskapet?

Jeg har allerede revidert og sendt inn korrekt årsregnskap. 


Setter pris på svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre skatteetaten har gjort endringer selv så er min erfaring at de alltid har akseptert endrede skattemeldinger/årsregnskap som er innen 3 år fra fristen.  

Merk at årsregnskapet og skattemeldingen er to forskjellige innleveringer du må rette begge. 

Det er etter min mening feil ord å bruke å si at du klager på skatteoppgjøret, skatteetaten har beregnet den skatten som er riktig basert på det du leverte. du har levert en ny skattemelding som skal legges til grunn, (egenretting av feil)

Jeg ville i en sånn situasjon levert ny skattemelding og betalt restskatten hvis denne forfaller før den nye skattemeldingen er behandlet, og fått tilbake mellomlegget når skatteetaten har behandlet den nye skattemeldingen. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...