Gå til innhold

Tandberg forsterkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tidligere eid en Tandberg 2060 kjøpt ny sommeren 81.

Solgte den for 3 - 4 år siden, og angret på dette senere.

2045 eller 2060 er ingen kraftverk, men helt ok og er ikke noen juksewatt som er opplyst der.

2075 / 2080 er noe kraftigere, alle er receivere, dvs de har radiomottagere.

Du vil også ha behov for overganger fra DIN til phono, da det er DIN kontakter på disse i 2000 serien, i hvrtfall de jeg har hatt og sett.

Alle har inngang for platespiller MM

Høytalertilkoblinger på 2045/2060 og sikkert de andre i samme serie er av klemmetype.

2075 og 2080 forlanger man ganske mye for nå av enkelte, og jeg mener at man da muligens like gjerne kan vurdere 3000 serien eventuelt 4000 serien.

Effektforsterker i 4000 serien er på 100W/8ohm mener jeg, 3000 serien har en rekke effektforsterkere på 100/150/220W/8ohm

Vil tro du med litt hell kan få ett komplett anlegg ( for og effektforsterker ) i 3000 serien for ikke langt unna det de krever for 2075/2080

Vil også tro at du må være åpen for en eventuell service, uansett hva du går for, begynner å bli noen år disse nå.

Så lydmessig har du sikkert mest å hente ved å kjøpe av 3000 serien, er det utseende som gjelder så får du gå for en av de eldre receivere, og må da bruke overganger fra Phono til DIN som var en standard Tandberg brukte på disse receivere.

De er forsåvidt enkle å få fatt i.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...