Gå til innhold

Anvefaling til nytt gaming headset, men ikke et "gamingheadset"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger du god lyd? Mikrofon? Begge deler?

Kablet eller trådløs?

Er det aktuelt å ha headset og mikrofon separat for å få det beste av to verdener?

Jeg har et Audio Technica M50x BT  som jeg er veldig fornøyd med. Dette tar jeg med meg til jobb også. God lyd. Og så bruker jeg en egen mikrofon de gangene jeg trenger å kommunisere med andre.

Har du en dedikert mikrofon vil du også få finere lyd enn de som er integrert i headset, om det er noe du bryr deg om :)

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
Sitat
OlaHaldor skrev (3 minutter siden):

Trenger du god lyd? Mikrofon? Begge deler?

Kablet eller trådløs?

Er det aktuelt å ha headset og mikrofon separat for å få det beste av to verdener?

 

Helt klart god lyd som kommer først uansett. En mikrofon kan man kjøpe ved siden av. Kan leve med ledning så det bryr jeg meg ikke om. 

Lenke til kommentar

Du kan ha mikrofon som du fester til headsetet, både kablet og trådløst.

Jeg har selv hatt ModMic både med, og nå uten kabel. Anbefaler uten kabel for langt mer frihet. Den ekstra kabelen ble bare krøll.

ModMic festes med en magnet som du limer/taper på headsetet.  Synes ModMic gir en god og lun lyd, langt bedre enn typisk mikrofon i gamer headset gjør.
 

Jeg har testet litt forskjellige "streamer" mikrofoner men endt opp med Røde NT-1 med USB som en god løsning. Både for lommeboka men også plass på skrivebordet. 

Da har du noen alternativ å se litt på :)

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
oOF skrev (På 18.9.2022 den 23.02):

Jeg bruker Sennheiser HD 560 S med en V-moda BoomPro som mitt spillehodesett. Helt ok med litt EQ,

I dag tror jeg faktisk at jeg ville kjøpt Steelseries Arctis Nova Pro Wireless selv om det er nokså dyrt.

Ser veldig på dette, men liker ikke at det er lær aktig stoff på putene. Har sjekka på nettsiden dems om det er andre typer å få, men det ser ikke sånn ut. Hater å svette rundt ørene 😡

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...