Gå til innhold

Samtalekvalitet Sony WH-1000XM4


SaJo

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et headset til bruk på jobb. Hovedbruken blir i Teams-møter i landskap, og til å bli kvitt bakgrunnsstøyen når jeg jobber 🙂

En kollega har Bose NC700 (tror jeg de heter), jeg har prøvd de men var ikke helt fornøyd med «passformen». Derimot har jeg prøvd Sony WH-1000XM4 i butikk og de både satt bra og hørtes bra ut.

Er det noen med Sony’en som kan si noe om samtalekvaliteten? Eller rettere sagt, hvordan det høres ut for de i andre enden av samtalen? Leser mye forskjellig på nett..

Kan også si at maxpris er 3k som er der både Bose og Sony ligger. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Har akkurat kjøpt 1000XM4 som ligger til førstegangs opplading :)

For meg er funksjonalitet ved kablet bruk viktig, pga steder der BT ikke tillates, enheter uten BT, robust lydoverføring, tomt batteri eller ønske om å spare batteri etc. På butikken der jeg kjøpte den hadde de den ikke utstilt, så jeg fikk ikke sjekket om det var toveis lyd i kabel (lyd fra enhet, mic til enhet), men fikk i hvert fall avklart at de virket avslått med kabel, og at støydemping på lyd ville virke dersom hodetelefonene ble påslått og hadde energi på batteriet. Og at de hadde 50 dager åpent kjøp hvis ting ikke funket som jeg håpet. Da jeg kom hjem og pakket opp, så jeg tydelig at det kun var enveis lyd (3 segmenter på 3,5mm-ern). Bummer.

Da ble det litt googling for å finne alternative løsninger, og det ser ut som V-Moda har to ganske like, der 1000XM4 lydkabel ved behov kan byttes ut med en lydkabel med mic-bom og en liten kontrollenhet :

  1. BoomPro har en rundtvirkende mikrofon. Denne er visstnok god dersom man er i rolige omgivelser.
  2. BoomPro X har en retningsbestemt mikrofon for å skjerme bort støy. Best når det er støy, ellers dårligere enn 1.

Alternativ 1 er sannsynligvis best for meg. Har noen lyst til å dele erfaring med bruk av noen disse alternativene, eller med andre produkter med lik funksjon?

Ser ut som pris i kjøpt Norge blir rundt 500,- inkl frakt, hvilket gjør at totalpakken blir ca 3000,- om jeg går for den. Er det noen kjenner til andre åpenbare løsninger til omtrentlig lik eller lavere pris som både kan fungere som kablet hodesett med mic og BT-oppkoblet hodesett med mic? Med god lyd og mulighet for god støydemping både med og kabling?

Edit: Jeg så og hørte på V-Moda Boom Pro Microphone Unboxing & Sound Test (YT, lengde 6:13), ble overbevist av lyd og at den passer godt til 1000XM4. Og så langt har 1000XM4 overrasket positivt, fikk til og med koblet den opp via BT på min 2010-modell laptop som jeg har koblet til TV-en - helt knirkefritt, alle berøringsstyringer på høyre øreklokke virker faktisk på gammel-PC-en :) Funker flott med mobilen også. Har derfor kommet fram til at 1000XM4 neppe blir returnert, og dermed har jeg nettopp bestilt BoomPro for å komplettere den.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...