Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyder ved bremsing


StillSmiling

Anbefalte innlegg

Ser temaet er tatt opp tidligere, men fra 2017.

Har ulyder ved bremsing i lave hastigheter, høres ut som rustent metall mot metall. Har fått bilen sjekker 3 ganger, hvor det har blitt byttet bremseskiver, bremseklosser, deksel, uten at problemet ble borte. Ble så tatt inn til verksted en gang til, hvor de byttet en defekt foring til opphenget til differensialen, men ulyden er der fortsatt. Verkstedet mener lyden kommer fra differensialen og henviser meg til merkeverksted da de har begrenset informasjon om disse differensialene. Bil: Mitsubishi Outlander PHEV, 2016 mod. Har booket time nå hos merkeverksted.

Har noen vært bort i samme problem?

 

Endret av StillSmiling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
StillSmiling skrev (1 time siden):

Ser temaet er tatt opp tidligere, men fra 2017.

Har ulyder ved bremsing i lave hastigheter, høres ut som rustent metall mot metall. Har fått bilen sjekker 3 ganger, hvor det har blitt byttet bremseskiver, bremseklosser, deksel, uten at problemet ble borte. Ble så tatt inn til verksted en gang til, hvor de byttet en defekt foring til opphenget til differensialen, men ulyden er der fortsatt. Verkstedet mener lyden kommer fra differensialen og henviser meg til merkeverksted da de har begrenset informasjon om disse differensialene. Bil: Mitsubishi Outlander PHEV, 2016 mod. Har booket time nå hos merkeverksted.

Har noen vært bort i samme problem?

Tenkte umiddelbart på vår Outlander PHEV 2017-modell, den var akkurat sånn. Men det var ingenting feil med den. Den bare var sånn, i følge merkeverkstedet. Lyden var ikke hele tiden ved bremsing, den bare "kom og gikk" innimellom.

Tror du bare må lære deg å leve med det. Vi hadde vår 2017 mod. i 5 år. God bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (9 timer siden):

Tenkte umiddelbart på vår Outlander PHEV 2017-modell, den var akkurat sånn. Men det var ingenting feil med den. Den bare var sånn, i følge merkeverkstedet. Lyden var ikke hele tiden ved bremsing, den bare "kom og gikk" innimellom.

Tror du bare må lære deg å leve med det. Vi hadde vår 2017 mod. i 5 år. God bil.

Tror nok at vi har forskjellige lyder. Lyden er så høy at folk skvetter. Selv verkstedsmesteren ble skremt av lyden så høy som den var. Sååååå... det skal ikke være sånn. Har aldri opplevd lignende fra noen av de bilene jeg har hatt tidligere. Litt hyling og hvining er klart kan forekomme hos noen. Skal oppdatere temaet her når merkeverkstedet har foretatt undersøkelse.

Lenke til kommentar
StillSmiling skrev (8 timer siden):

Tror nok at vi har forskjellige lyder. Lyden er så høy at folk skvetter. Selv verkstedsmesteren ble skremt av lyden så høy som den var. Sååååå... det skal ikke være sånn. Har aldri opplevd lignende fra noen av de bilene jeg har hatt tidligere. Litt hyling og hvining er klart kan forekomme hos noen. Skal oppdatere temaet her når merkeverkstedet har foretatt undersøkelse.

Nei voldsomt høy var den ikke, men en fæl "skrapelyd" av typen "metall mot metall". Var tydelig, men ikke så høy at man skvetter.

Lykke til med feilsøkingen. 👍

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå vært på merkeverksted. De oppdaget etter 5 min at bremseklossene foran var nedslitt og gikk inn på skiva. Byttet skive og klosser fremme, samt ett par bolter. Nå er det nye bremseskiver og klosser på alle hjul. Saken burde vært løst.
MEN nei... lydene kom tilbake etter en dag, og etter en uke var de så ille at de kom selv om man ikke bremset. Kontaktet merkeverkstedet igjen og skal ha den inn enda en gang.
 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...