Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nedgiret wrx


Anbefalte innlegg

Kjøpte en wrx med 180kit å selgeren sa dem var nedgiret inni motoren for å få bedre aks. Orginaldrev står på men den gjør bare 105 ish før den får forr høgt turtall. 
merker ikke så mye på aks sånn egentli bare mye mindre toppfart enn alle andre me feks orginal 125.

noen såm har erfaring med dette å vet hvordan man eventuelt girer den opp igjenn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva sier selger at de har gjort? Han kan ikke bare fortelle deg at den er "nedgiret i motor". Har de gjort noe mer enn å sette på 180cc kit? Mer aggressiv kamaksel? Veiv med annen lengde? Åpent luftinntak? Lurt å få med kvitteringer på slikt, samt deler for å sette tilbake til original stand.

Du kan prøve å dreve om sykkelen. For mer toppfart og lavere akselerasjon må du ha flere tenner på fremdrev, og færre tenner på bakdrev.

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (1 minutt siden):

Hva sier selger at de har gjort? Han kan ikke bare fortelle deg at den er "nedgiret i motor". Har de gjort noe mer enn å sette på 180cc kit? Mer aggressiv kamaksel? Veiv med annen lengde? Åpent luftinntak? Lurt å få med kvitteringer på slikt, samt deler for å sette tilbake til original stand.

Du kan prøve å dreve om sykkelen. For mer toppfart og lavere akselerasjon må du ha flere tenner på fremdrev, og færre tenner på bakdrev.

Han sa at motoren var nedgiret så ikke så bra toppfart men aksn var noe helt sinnsykt, drev er orginalt. Tenkte egentli ikke så mye åver det før jeg begynte å lure på maxfart på en sånn me 180 kit

Lenke til kommentar

Kan være at dem har endret utvekslingen i girkassen, dette har jeg aldri hørt om før. Men er den eneste måten å endre utvekslingen på inne i motoren.

Tviler på at du har så veldig lyst til å ta girkassen ifra hverandre, så det enkleste måten for å få en høyere toppfart er å sette på et mindre drev på bakhjulet og et større drev ved motoren.

Endret av Musefella
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (2 minutter siden):

Har du talt hvor mange tenner det er på drevene? Altså det lille og store tannhjulet som kjedet ligger rundt.

Aahhaha ja e ganske flenk på skruving å alt d der, står på Dreve korr mange tagga å nettop bytta drev å kjede så eg veit at d e 14/53 såm står på

Lenke til kommentar
Musefella skrev (Akkurat nå):

Kan være at dem har endret utvekslingen i girkassen, dette har jeg aldri hørt om før. Men er den eneste måten å endre utvekslingen inne i motoren på.

Tviler på at du har så veldig lyst til å ta girkassen ifra hverandre, så det enkleste måten for å få en høyere toppfart på er å sette på et mindre drev på bakhjulet og et større drev ved motoren.

Har ikke nå problem me å ta girkassn ifra kværandre å ha gjort d før me andre sykla, bi nok å åpen opp i vinter men må prøv å finn ut akkurat ka eg ska leit etter å akkurat ka eg må bestill førr å få orginalt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...