Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot partner lugger i 2-3 gir ved lavt turtall


Anbefalte innlegg

Hei,

sliter nå med at Partneren min lugger når jeg slipper gassen i 2-3 gir, spesiellt i 3.

Har nå, prøvd å brenne ut dpf ved å ligge i høytturtall i 3 gir. Virker som at dette fungerer, men kommer tilbake etter motoren har kjølt seg ned igjen.

har også byttet luftfilter, dieselfilter og prøvd dyserens via drivstoff uten hell.

Eneste varsellampen som er på i bilen er abs og esp (grunnet abs ringen), men har mine tvil på at dette kan være grunnen ?

Peugeot Partner 2011mod Diesel

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil på ABS eller ABS-sensorer kan i noen tilfeller gi lugging. Men høres ikke ut som det er det som er problemet ditt.

Når du slipper gassen og bremser på giret skal i teorien motoren ikke tenne (kutter drivstoff). Hvis den likevel lugger høres det mer ut som noe med girkassa eller andre ting på drivlinja.

Lenke til kommentar

 

sedsberg skrev (8 timer siden):

Feil på ABS eller ABS-sensorer kan i noen tilfeller gi lugging. Men høres ikke ut som det er det som er problemet ditt.

Når du slipper gassen og bremser på giret skal i teorien motoren ikke tenne (kutter drivstoff). Hvis den likevel lugger høres det mer ut som noe med girkassa eller andre ting på drivlinja.

Altså, føles ut som at den spytter litt ekstra bensin av og til, er ikke konstant, mindre når motor er varm eller som jeg sier at jeg kjører hardt i 3 gir så gir det seg. Er når det nærmer seg 1200-1300 rpm så kjennes d ut som at jeg gir på gassen og slipper fort.

Lenke til kommentar

Fikset problemet, låg i Abs ringen, byttet hjullager/sensor ring ingen lugging lengre.

sedsberg skrev (22 timer siden):

Feil på ABS eller ABS-sensorer kan i noen tilfeller gi lugging. Men høres ikke ut som det er det som er problemet ditt.

Når du slipper gassen og bremser på giret skal i teorien motoren ikke tenne (kutter drivstoff). Hvis den likevel lugger høres det mer ut som noe med girkassa eller andre ting på drivlinja.

Altså, føles ut som at den spytter litt ekstra bensin av og til, er ikke konstant, mindre når motor er varm eller som jeg sier at jeg kjører hardt i 3 gir så gir det seg. Er når det nærmer seg 1200-1300 rpm så kjennes d ut som at jeg gir på gassen og slipper fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...